Güncelleme Tarihi:
İstanbul Bayrampaşa’da inşa ettiği Caprice Gold isimli devre mülk projesinin tesliminde de gecikme yaşayan Fadıl Akgündüz geçtiğimiz ocak ayında Maldivler’de ada satın aldığını duyurdu. “Artık Müslümanların da bir adası oldu” sözleri ile satın alma kararını duyuran Akgündüz, adayı kurban bayramına kadar işletmeye hazır hale getireceklerini ifade etmişti. Ancak son günlerde Maldivler ile ilgili sorun yaşandığı, projenin iptal edildiği yönündeki iddialar sıklıkla gündeme gelmeye başladı. Akgündüz de dün yaptığı “Kıymetli yatırımcımız” başlıklı yazılı açıklamasında, bu iddiaları doğrular yönde bilgi verdi.
‘SORUN DİPLOMATİK’
Akgündüz, açıklamasında sorun yaşadıkları iddia edilen Türk firması ile bir ilgilerinin olmadığını ifade ederek “Maldivli şirket yaptığımız ödemeler karşılığında bize devretmesi gereken hisseleri devretmediği için, konu uluslararası platformunda olduğundan hükümetin ilgili bakanlıklarına konuyu ilettik. Sorunun diplomatik kanalla çözülmesini takiben projeye devam edeceğiz” dedi.
ADAYA BİR ÇİVİ BİLE ÇAKMADI
MALDİVLER’deki adanın sahibi olduklarını ifade eden Akarsu Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eren Akarsu ise Fadıl Akgündüz’ün tanıtımını yaptığı Maldivler’deki Kofenbe Adası’nın ADK Akarsu şirketine ait olduğunu söyledi. Adayı, Akgündüz’e kiraladıklarının altını çizen Akarsu, “Adayı ortağımızla beraber işletilmesi ve üzerinde yer alan inşaatın tamamlanması için Fadıl Akgündüz’e kiraladık. Ancak o kadar kişiye tatil sattığını iddia eden Akgündüz, adada inşaatı tamamlamak bir yana ‘çivi’ bile çakmadı. Firmamıza da en ufak bir ödeme yapmadı. Bu sebeple sözleşmede imzalanan şartlar gereği anlaşmayı iptal ettik” dedi.
Daha önce adada Marriott otelinin yer aldığının altını çizen Akarsu, “Daha sonra Mariot ile anlaşmayı sonlandırdık. Yeni otel inşa edilmeye başlandı. Yüzde 70’i bitmişti. Ancak Akgündüz üzerine düşen görevi tamamlamadı” diye konuştu.
NİTELİKLİ DOLANDIRICILIK
Londra’da ve İstanbul’da Fadıl Akgündüz aleyhine Maldivli ortakları ADK Hospital’in sahibi Ahmet Naşit ile beraber ‘nitelikli dolandırıcılık’ davası açacaklarının altını çizen Akarsu, Akgündüz’ün Twitter üzerinde yaptığı açıklamalarla ilgili olarak, “Satış gerçekleştirdiği insanları ikna etmek için bu tip açıklamalar yapıyor. ‘Klasik Fadıl’ işte” ifadelerini kullandı.
Turizm sektörü satışlara hiç inanmadı
YÜZDE 98’i Müslüman olan Maldivler’de ‘artık Müslümanlarında adası olacak’ reklamlarıyla yaklaşık 60 bin kişiye Maldivler tatili sattığını iddia eden Fadıl Akgündüz, açıkladığı rakamlarla turizm sektörünü şaşırtmıştı. Mart ayında Hürriyet’in gündeme getirdiği bu konu hakkında turizm temsilcileri şu açıklamaları yapmıştı: “Açıklamalar hayal ürünü. Ne böyle bir satış yapılabilir, ne de bu kadar kişi Maldivler’de ağırlanabilir. Maldivler gibi pahalı bir yere 5 haftada 60 bin kişilik satış yaptık denmesi hiç inandırıcı gelmiyor.” Türkiye’den geçen yıl 4 bin kişinin ziyaret ettiği Maldivler’e, 2013’te 1500 kişi götürdüklerini ifade eden Peninsula Tours Yurtdışı Turlar Müdürü Melike Erol da şunları söylemişti: “Türkiye’den Maldivlere 3 havayolu firması ile seyahat edilebiliyor. Bunlar Türk Hava Yollar (THY), Katar ve Emirates Hayolları. Bu kadar kişiyi götürmeleri için ya kendi havayolu firmalarını kuracaklar, ya da bu havayolu şirketlerinin yaptığı uçuşların tamamını kiralayacaklar. Maldivler yaklaşık 1200 adadan oluşuyor. Satıldığı iddia edilen 60 bin kişilik tatil ancak 10 yılda planlanabilir. Bir adada bu kadar kişi ağırlanacak potansiyel Maldivler’de yok” dedi.
Akgündüz’ün tüm projeleri havada kaldı
1987 yılında açtığı Jet Sürücü Kursu ile aktif iş yaşamına girişen Fadıl Akgündüz 15 yıl önce ‘İmza’ marka otomobiliyle gündeme gelmiş ve uzun bir süre konuşulmuştu. Siirt’te fabrika kuracağını söyleyen daha sonra Cenevre fuarında İngiltere’de yaptığı konsept aracı sergileyen Akgündüz’ün bu projesi hiç bir zaman hayata geçemedi. Fabrika yapacağı Siirt’teki arsa ahır oldu. Yurtdışında yaşayan 14 bin gurbetçiden 230 milyon Euro para toplayan Akgündüz’ün Türkiye’de inşa ettiği Jet Kent Konutlarından binlercesi de yarım kaldı. Mayıs 2010’da Bayrampaşa’da Caprice Gold ismi ile devre mülk projesine başladı. 29 Mayıs 2012’de bitirileceği açıklanan proje henüz teslim edilmedi.
1987 yılında açtığı Jet Sürücü Kursu ile iş hayatına giriş yaptı.
1995’te Proton’un Türkiye temsilciliğini aldı, Jet-Kent projesine başladı.
1998’de Jet-Pa Holding’i kurdu. Holding, 2000 yılına kadar Avrupa’daki Türklerden para topladı.
1999’da İmza marka otomobil üreteceklerini duyurdu. Fabrikanın temeli atıldı ama yarım kaldı.b 2002’deki genel seçimlerde Siirt’ten bağımsız milletvekili oldu.
2003’te yargılanmaya başladı ve hakkında 495 ile 1235 yıl ağır hapis cezası istendi.
2003’te cezaevine girdi ve 15 ay hapis yattı.
Mayıs 2010’da Caprice Gold projesine başladı.
2014 yılı başında Maldivler’de devre mülk satışına başladı