Güncelleme Tarihi:
GEÇTİĞİMİZ cuma günü General Motors’un (GM) 2015 yılı sonundan itibaren Chevrolet markasını Türkiye’nin de dahil olduğu Batı ve Doğu Avrupa’dan çekme kararı, Chevrolet Türkiye ekibi için de büyük sürpriz oldu. Avrupa’da Opel’le büyüme kararı alan GM’in, Chevrolet markasını 2015 sonundan itibaren tamamen çekmesinin etkileri önümüzdeki günlerde net olarak ortaya çıkacak. Ama yılda 10-12 bin araç satan markanın Türkiye’deki müşterilerinde bu kararla birlikte bir panik havası oluştu. Araçlarının akibetinin ne olacağı, servis ve ikinci ele ilişkin ne yapacaklarıyla ilgili kafalarda bir çok soru işarete bulunuyor. Tüm bunların hepsini Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Tolga Atmaca’ya sordum, o da içtenlikle cevapladı.
Tolga Atmaca, öncelikli olarak GM’in kararının kendileri için de sürpriz olduğunu belirterek, “İnanın bu karardan biz de haberdar değildik. Herkesle birlikte öğrendik. Sonuçlarının ne olacağı, neler yapılacağını ve tüm gelişmeleri yaşayarak öğreneceğiz” dedi.
2015 SONUNA KADAR DEVAM
Atmaca, Chevrolet’in Türkiye’de tüm faaliyetlerine 2015 yılı sonuna kadar aynen devam edeceğinin altını çizerek, “Biz marka resmi olarak ülkeden çıkana kadar herşeye devam edeceğiz. Sonuçta birlikte çalıştığımız bayilerimiz var, iş ortaklarımız var. Aksi bir şey söylenene kadar tüm faaliyetlerimiz sürecek. 2014 yılına ilişkin model siparişlerimizi verdik. Daha sonrası için talebe bakacağız, eğer azalma varsa ona göre bunu merkezle paylaşıp devam edeceğiz.”
OPEL’LE ORTAK ALTYAPI
Chevrolet markasına sahip olan tüketicilerin gönlünü ferah tutması gerektiğini söyleyen Atmaca, “Bu operasyon Chevrolet’in satışı için geçerli. Yani sadece satıştan çıkıyor, servis için herşey aynen devam ediyor. Bizim Türkiye genelinde Opel’le yüzde 95’ini ortak yürüttüğümüz 60’a yakın servis noktamız var. Tüm Chevrolet modellerine 10 yıl servis garantisi veriyoruz. Bu konuda kimse bir şüphe duymasın. Zaten tüm altyapı faaliyetlerimiz Opel’le birlikte olduğundan Chevrolet müşterileri hiç bir şekilde madur olmayacak” dedi. İkinci elde de bir sıkıntının olmayacağını belirten Atmaca, “İkinci el fiyatlarını filo satışları etkiliyor. Biz filoda yokuz, o yüzden direkt satın almada ikinci el fiyatları düşmez” yorumunu yaptı.
Başarılıydık ama AB etkili
CHEVROLET’le ilgili verilen bu karar hakkında ise Atmaca kişisel görüşlerini paylaştı; “Sonuçta Türkiye’de markanın satışları belli bir seviyeye oturdu. Türkiye’de ilk 10 marka arasına bile girdik. Bir ara 8’inci sıradaydık. Yılda ortalama 12-13 bin adetlik satışa ulaştık. Avrupa’da ise tam
tersi bir durum vardı. Chevrolet satışlarda 19’uncu sıralardaydı. Bu yüzden çıkış kararı aldıklarını düşünüyorum. Rusya’da da Türkiye gibi markanın güçlü olduğu pazarlardan bir tanesi. Ordan çıkmadılar. Türkiye’de satılan araçlar Avrupa mevzuatında ve Avrupa normlarında olduğu için biz bu kapsama girdim. Aksi takdirde bizde Rusya gibi faaliyetlere devam edebilirdik.”