Güncelleme Tarihi:
Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu, şu anda AK Parti Gaziantep Milletvekili olan GSO Başkanı Nejat Koçer’in 10 yıl önce kendisini Gaziantep’e davetinden ilginç bir anıyı paylaştı. Birçok kez Gaziantep’e geldiğini ancak 10 yıl önceki daveti unutamadığını dile getiren Berberoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
3 BİN 687 MARKA VARDI
“Hürriyet, kağıt baskıda çok güçlü. Teknolojideki gelişmelere paralel olarak biz de rüzgara uygun şekilde dijital ayağı geliştirip, cebinizdeki akıllı telefonlara, tablete kadar girecek yeni arayışlara yöneldik. Bu kente gelme ilhamı da o sebeple oldu. On sene önce Nejat Bey beni bu kente davet etti. O zaman yemek masasında bu kentin ürettiği markalar vardı. 16 Mart 2004’teki habere göre Gaziantep’in ürettiği marka 3 bin 687 idi. Şimdi marka sayısı onbinleri geçti. Bu haberle birlikte kentin ileri gelenleri parti gözetmeksizin bir marka kent projesi üzerinde ortaya çıktılar. Alt markalardan bir marka macerasına yöneldiler. Bütün bunlar böyle bir hevesin sonucu ortaya çıktı.”
Gelişen dev içerik
BULUŞMADA reklam üzerine bir sunum yapan Gönül Birkiye ise Hürriyet’in her geçen gün gelişen dev bir içerik ağı olduğuna dikkat çekti. Birkiye, şöyle konuştu. “Tüm dünya değişimden söz ediyor. 1.5 yıl önce başladığımız yolculuğu sizinle paylaşıyoruz. Her an her yerde yayın yapan dev bir içerik ağımız var. Basılı ve dijital yayın dışında aylık 20 milyon kişiye erişiyoruz. Elimizdeki yoğun içerikle birlikte 360 derece reklamcılığı sizlerle başlatmak için yola çıktık. 360 derece reklamcılıkta reklamcılara avantajlar sağlıyoruz. Hedef kitleyle doğrudan ilişki kurabiliyorsunuz. Nokta atışı hedefleme yapabiliyoruz. Taleplere uygun içerik ve uygulamalar hazırlıyoruz. Hürriyet her gün 1.6 milyon kişi tarafından okunuyor. İnternete erişim 1.8 milyon kişiye ulaşıyor. Her şekilde Hürriyet’e erişmek için e-gazetedeyiz. 6.5 milyon kişiye Hürriyet Dünyası ile birlikte erişim sağlıyoruz. 2015 yılında 10 milyon kişiye ulaşmayı hedefliyoruz.”
Turizm pastasından büyük pay almalıyız
GAZİANTEP Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey, “Geçmişten gelen kültürüyle bugünü birleştiren bir şehir olduk” dedi. Güzelbey, özetle şöyle konuştu: “Dünyanın ilk yerleşim yeri. Şehirde hızlı bir değişim devam ediyor. Yeni yollar yapılıyor ama tarihi kimliği de ortaya çıkarıyoruz. Biz turizm pastasından daha büyük pay almalıyız. Turizm vizyon kazandırıyor. Bugün bunun hayal olmadığını görüyoruz. 14 müzesi ve 2 bin 500 tarihi eser restorasyonuyla, botanik parkıyla burası artık gezilecek bir şehir noktasında. Hedeflerin başında bu şehrin Tuna Nehrinin kaybettiği turizm potansiyeli alma hedefi var. Tuna’nın yükselmesiyle nehir gemileri için burası çok iyi destinasyon olabilir. Nil’i hesaba katmazsak burası dünyanın en önemli nehir turizmi olabilir. Bununla ilgili büyük hazırlıklar, çabalar var. Hiç hayal değil yakın gelecekte dünyanın her yerinden buraya gelecekler. Lezzetli yemeklerini yiyecekler, müzelerini gezecekler ve daha sonra Fırat Nehrine gidip gemilerle tur yapacaklar. Bu tur diğerlerinden çok farklı, tarihin içinden geçerek bu turu tamamlayacaklar. ”
Şiddetten hep birlikte arınalım
TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy da Gaziantep’in gelişmesinden söz ederek, “Ülkeyi birbirine bağladınız. Bu ülkeyi terörden ve şiddetten hep birlikte arındıralım” dedi. Ulusoy, şöyle konuştu: “Ülkeyi birbirine bağlıyorsunuz, sevdiriyorsunuz. TÜRSAB olarak hem yanınızdayız. Her açılan iş bu ülkede şiddet ve terörden arındırır. Bu ortamı yaratanlara şükrediyorum. Bu terör ortamını yaratanlara karşı birlikte hareket etmeliyiz. Başka çaremiz yok. Bu ülkede birlikte yaşıyoruz. Kentin belleği olmalı. Tarihi koruyarak kullanmayı bilmemiz lazım. TÜRSAB’ın da belleği var. Bir Çanakkale destanının devamını sağladınız. Belleğiniz ve yeriniz var. On yıldır 2000 yılında Türkiye’de seyahat eden 556 bin, 2012’de 13 milyon kişi Yalnız yurtdışından turist bekleyen ülke konumundan çıktık. İtalya’ya giderken çekinirdik. Yunanistan umrumda değil. Kişi başına gelir yükselsin vize umrumda değil. Avrupa’daki gençler iş için bize geliyorlar. Yunanistan’ı kurtaran Türkiye oldu. Zarar da etseniz devam edin ülkeye katkınız var. Yurtdışından okşamaya çalışsınlar tırnaklamaya çalışmasınlar. O kan onlara zarar verir. Hürriyet’i canı gönülden destekliyorum. Bu yarışmanın iç turizme katkı sağlayacağını düşünüyorum. Kültür turizminde başarılıyız. Müzelere 9 milyon kişi gitti. ”
Çekirge: Büyük mucizeler gördük
HÜRRİYET Direktörü Fatih Çekirge, artık Hürriyet’in çok büyük bir dünya olduğunu belirterek, “Artık yeni bir gözlük taktık. Böylece Anadolu’da çok büyük mucizeler gördük. Şehirler kültürleriyle anılır. 7 milyar dolar ihracat yapan Gaziantep’te çok lezzetli hayat hikayeleri duyuyorum. Burada herkes bir başarı hikayesi yazabiliyor” dedi.
Gaziantep mutfağının marka haline geldiğini kaydeden Prof. Dr. Osman Müftüoğlu ise yöresel yemek kültürünün önemine dikkat çekti. Gaziantep’te çok muhteşem lezzetler olduğunu söyleyen Müftüoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hürriyet çok büyük bir dünya. Çok geniş bir kitleye ulaşabiliyorum. Sağlıklı ilgili gelişmeleri gazetem aracılığıyla anlatma fırsata buluyorum. Farklı olan şeyleri yazamaya çalışıyorum. Ama en çok yeme içme kısmı ilgi görüyor. Sağlıkla ilgisi dışında yeme içmenin sağlıkla ilgisi de var.
MUHTEŞEM LEZZETLER
Mutfak kültüründeki değişimle ilgili konuşacağım. Gaziantep’in gelişimiyle ilgili yeme içmenin önemli ekonomik alanlardan biri olacağına inanıyorum. Beslenme son 15 yılda bir atıştırmanın dışına çıktı. Önce doymak için yiyoruz. ‘Yiyeceklerin hastalıklardan korumasını isteyebilir miyim?’ diye de düşünüyoruz. Besin seçimleri beden kadar ruhu da etkiliyor. Beslenme ve sağlık ilişkisinin son yıllarda dikkate alınması gerektiği dikkate alındı. Damak çatlatan lezzetler damar çatlatan lezzetlere dönüşür. Bizim mutfağımızda sunum faktörü çok önemli. Onun için artık dizayna yönelmek gerekir. Mutfağın dünyaca ünlü olması dışarıya çok insan gidip gitmemesiyle ilgili. Bunun ilk örneği Çin’dir. Çin mutfağı başta Amerika olmak üzere tüm dünyaya yayıldı. Türk mutfağının çok yaygın olmadığını görüyoruz. Hız, sunum ve lezzet faktörü dışında yeme içmede fiyat da önemli. Sağlıklı olmayı öne çıkarırsanız daha çok tercih ediliyor. Hızlı olmak da yemekleri çok sattırıyor. Şık sunumlar ürünü sevdiriyor. Hızlanan hayat ve büyüyen ekonomi sektörü daha da büyütecek. Fast food işi yayılacak gibi görünüyor. Hayat hızlı, insanlar da hızlı düşünmeye ve yemeye başladılar. Sağlıklı fast food’a ayak uydurulabilmesi lazım. Gaziantep mutfağında fast food’a ayak uyduracak çok muhteşem lezzetler var. Her mutfağı laboratuvar haline getirirseniz kalıcı lezzetler üretemezsiniz. Kalıcı olması için lezzetlerin coğrafi yönüyle geliştirilmesi lazım. Coğrafi konum açısından Antep mutfağı olağanüstü bir şansa sahip. Şehir ismiyle öne çıkan mutfak dünya üzerinde yok. Ama bir Antep mutfağı var.
POTANSİYEL OLUR
Lezzetli gıdalar en çok füzyon coğrafyasında keşfediliyor. Gaziantep mutfağı çok kültürlü mutfağın gerçekleştiği bir yer. Antep mutfağı koyun etinden iyi kebap yapıyorsa ve koyunları Balıkesir’den getiriyorsa oradan getirmeye devam edecek. Yani ürünlerin gelişme süreçlerine dikkat edilmesi gerekiyor. Antep’in arkasında çok uzun bir tarihi hikayesi var. Bu mutfak birileri tarafından tartışmaya açılırsa ben büyük bir ekonomik değeri olan mutfak haline dönüşeceğine inanıyorum. Gaziantep mutfağı bir ekonomik güç ve potansiyel haline getirilebilir. Antep mutfağının marka değeri çok yüksek. Yemeklerin tarihi hikayeleri var. Antep mutfağı dünya mutfağı haline de gelebilir.”
Kırmızı Kent reklam yarışmasında birinciliği kazanan Yalçın Beydilli ile Erkan Albayrak’a ödüllerini de AK Partili Hüseyin Çelik ile TURSAB Başkanı Başaran Ulusoy birlikte verdi.
Hasan KIRMIZITAŞ - Eyyüp BURUN - Mehmet BULUT / GAZİANTEP, (DHA)