Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de 60’ncı yaşını kutlayan dünya madeni yağı devi Castrol, global stratejik planları kapsamında Azerbaycan, Tacikistan, Özbekistan, Gürcistan, Türkmenistan ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden sonra Kazakistan ve Kırgızistan pazarlarının sorumluluğu da Türkiye’ye verdi. Böylece Castrol Türkiye’ye bağlı ülke sayısı 8’e yükseldi.
150 MİLYON DOLAR YATIRIM
Castrol Türkiye ve Hazar Bölgesi Direktörü Kerim Kermen, yeni görevlerinden dolayı büyük gurur ve heyecan duyduklarını belirterek, “Castrol, Türkiye’de 60 yıldır faaliyetlerini sürdürürken, 50 yıldır da üretim gerçekleştiriyor. Geçtiğimiz yıl Castrol dünyası içerisinde hem büyüme hızında hem de kârlılık oranının artışında tüm dünyayı geride bıraktık. Bu değerli atılımlar ve yeni sorumluluklar için önemli bir itici güç oluşturdu” dedi. Castrol’ün son 12 yılda Türk madeni yağ pazarına yaklaşık 150 milyon dolar yatırım yaptığına dikkat çeken Kermen şöyle konuştu:
TÜM AVRUPA’YA GÖNDERECEK
“Dünyanın en gelişmiş Castrol tesislerinden bir tanesi olan Bursa Gemlik’teki fabrikamız, iç pazarda sattığımız ürünlerin yüzde 85’ini üretiyor. Bu arada ihracatımız da kuvvetlenmeye başladı. Bölgemizdeki ülkelerin dışında bu yıl Rusya ve Yunanistan’a da ihracat yapmaya başladık. Şu an Çin, Hindistan ve Kuzey Afrika’ya da ihracat yapmak için çalışmalar yapıyoruz. Yeni ihraç pazarları ve önümüzdeki 10 yılda hızla büyüyeceğini tahmin ettiğimiz Türkiye pazarı için Gemlik tesisimizin 150 milyon litrelik mevcut kurulu kapasitesi yeterli. Amacımız bütün Avrupa’ya binek yağları da göndermek ve Türkiye’yi bir üretim merkezi haline getirmek.”
2013’TE DE HEDEF LİDERLİK
2012’de Bursa Gemlik’teki üretim tesislerinde 80 milyon litre üretim gerçekleştirdiklerini hatırlatan Kerim Kermen, “Toplam madeni yağ pazarının yardımcı ürünler ile beraber 350 milyon litreyi aştığı Türkiye pazarında 350’nin üzerinde lisanslı firma var. Yüksek teknolojili ürün pazar segmentinde Castrol, liderliğini sürdürüyor. Gemlik Teknoloji Merkezi’mizde her yıl 25 bin civarında kullanılmış yağ analizi yapıp, müşterilerimize destek sağlıyoruz” diye konuştu.
Servis aralığı 60 bin km oldu
CASTROL Türkiye, Ford Otosan katkılarıyla geliştirdiği Enduron madeni yağ serisiyle bakım maliyetlerini yarı yarıya azalttı. Tam sentetik formülasyonu ile Ford Otosan’ın İnönü Fabrikası’nda üretilen Ford Cargo’nun ilk dolum yağı olan Castrol, Enduron Low Saps 10W-40 ile yağ değişim aralığı 2 katına çıktı. Ford Cargo kullanıcıları 30 bin yerine 60 bin km’ye varan servis aralığından faydalanıyor.
Hibrit araçlarla yağ kullanımı artar
KEREM Kermen, araçlarda kullanılan yağların değişim sürelerinin teknolojideki gelişmelere paralel arttığını belirterek, “Yağ değişim aralıkları 60 bin kilometrelere kadar çıktı. Avrupa’da 100 bin kilometreleri gören ağır vasıtalar var. Değişim aralıklarının bugünden çok daha ileri gideceğini düşünmüyorum. Binek otomobillerde ise gelebileceğimiz maksimum noktaların 30-35 bin kilometreler olacağını düşünüyorum” dedi. Bunun kendileri için satışlarda düşüş anlamına geldiğini belirten Kermen, “Ancak rekabette bunu göze almak zorundasınız. Gelecekte, hibrid araçlar,, benzinli motorlardaki tasarruf ve teşvik yönündeki hızlı gelişmeler yağ kullanım aralıklarını yeniden uzatacaktır” yorumunu yaptı.
Sahtecilikle savaş veriyoruz
KEREM Kermen, taklit ürünlerle ilgili de şunları söyledi: “Markamız ve ürünlerimiz, ambalaj ve logolarımız taklit edilerek pazara sunulmaya çalışılıyor. Elbette ki Türk tüketicisi gerçekten çok bilinçli, bunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Çağrı merkezimi sahtecilik konusunda sık sık arayıp bizi uyarıyorlar. Gördükleri bir Castrol ürünü için bu çok ucuz sahte olabilir mi diye telefonlar alıyoruz. Bizde hemen “CSI Castrol” ekibimizi devreye sokuyoruz. Sayısı 200’ü bulan satış ekibimiz trademark uzmanlarımız ve avukatlarımızla sahtecilikle de bu arada adeta küçük çaplı savaşlar veriyoruz. Artan vergi denetimleri ile de sahtecilik azaldı fakat maalesef henüz bitmiş değil.”
Diğer Oto Yaşam Haberleri:
İşte İzmitli Ayten
KORELİ otomotiv devi Hyundai’nin eylül ayından itibaren İzmit fabrikasında i20 modelinin yanında 1.1 milyar TL yatırımla üreteceği yeni i10 (ayten) modeli vitrine çıkmak için gün sayıyor. Eylül ayında Frankfurt fuarında tüm dünyaya lanse edilecek modeli bugün İzmit’te Türk gazetecilere ambargolu bir şekilde gösterilecek. Araçla ilgili ise sanal ortamda resimler dolaşmaya başladı. İşte benim bugün yayınladığım da bu resimlerden seri üretime hazır yeni i10’a en yakın olanı. Hyundai Assan’ın kapasitesini 200 bin adede ulaştıracak i10 ile, şirketin ihracatı da 1.2 milyar liradan 3 milyar liraya yükselecek.