Güncelleme Tarihi:
Kısa süre önce Facebook'taki hesabımda başıma gelen 'borç isteme' deneyiminden sonra bu sefer de telefonla dolandırılmaktan son anda kurtuldum.   Â
Â
Olay şöyle gerçekleşti:
Cep telefonum çaldı. İlk anda açamadım. Daha sonra arayan numarayı çevirdiğimde karşıma 'Assistance' olarak bilinen 'Acil Yardım Hizmeti' sunan bir şirketin çağrı merkezi çıktı.
Çağrı merkezi görevlisine beni hangi nedenle aramış olduklarını sorduğumda yeni bir kampanyaları olduğunu, o nedenle iletişime geçtiklerini söyledi.
Â
BEDELÄ° 299 LÄ°RA
Â
Bahsedilen kampanya çerçevesinde bu kurum tarafından sunulan 'Assistance Kart', bir yıl süreyle 299 TL bedelle satın alındığında, kapıda kalma, su ve elektrik tesisatlarında yaşanan arızalara çözümün de dahil olduğu hizmetlerin yanı sıra Galaxy SII marka cep telefonu da hediye ediliyordu.
Görevli kişi bu cep telefonunun piyasa değerinin 1,500 TL olduğunu söyleyerek kampanyanın avantajına iyice dikkat çekti.
Â
Ayrıca, ürünün PTT şubesi üzerinden teslim edildiği ve teslimattan önce ödeme yapılmadığı söylendi. 2 yıl garantisi olan telefon için ek hiç bir ücretin talep edilmeyeceğinin de altı özellikle çizildi.
Elbette, teklifi ilk duyduğumda cazip geldi ancak bu tip "kusursuz teklifler" beni hep şüphelendirdiği için düşünüp kendilerine döneceğimi söyleyerek telefonu kapattım.
Ardından, internette kısa bir araştırma yaptım. Çok tutan telefon modellerin Çin'de yapılan iyi taklitlerinin bu fiyatlara satıldığını duymuştum. Samsung'un çok beğenilen Galaxy SII modeli için de benzer bir ürünün Türkiye'de satılıp satılmadığına baktım. Ama bununla ilgili bir kayda ulaşamadım.
Dolayısıyla, ürünün orijinal olabileceğine olan inancım daha da arttı ve tekrar kurumu aradım.
"TAKLİT ÜRÜN DEĞİL"
Â
Kendilerine, bahsedilen telefonun taklit olup olmadığını sordum. Görüştüğüm kişi, "Hayır bu taklit ürün değil" dedi.
Son olarak konuyu netleştirmek için, "Yani, bu bildiğimiz elektronik mağazalarında satılan Samsung Galaxy SII değil mi?" diye sordum.
İşte dananın kuyruğu burada koptu. Görevli kişi bana, bunun Samsung'un bilinen ürünü olmadığını, ürünün markasının sadece Galaxy SII olduğunu ve kendilerinin Samsung ismini telaffuz etmediklerini söyledi.
Ben de bu isim telaffuz edildiğinde tüketicinin aklına doğrudan Samsung Galaxy SII ürününün geldiğini ve bir cep telefonu için sektördeki başka ürüne ait ismin kullanılmasının yasal olmadığını söyledim.
Konuşmanın sonrasını tahmin edersiniz. Yetkili biriyle konuşmak istedim. O anda meşgul olduğu söylendi. Telefonum alındı. Ancak aranmadım.
Bahsi geçen şirketin acemice hazırlanmış internet sitesinde telefon numaralarının dışında adres ya da ilgili kişilere ait hiç bir ismin olmaması da işin ciddiyeti konusunda yeterince açıklayıcı oldu.
Daha sonra çalışma arkadaşım Dinçer Gökçe'den farklı bir isimle kampanyadan haberi olmuş bir tüketici gibi kurumu aramasını istedim.
GÖRÜNÜM AYNI
Â
O görüşme sırasında yönelttiğimiz sorularla işin içyüzü daha açık şekilde ortaya çıktı. Çünkü, kampanyanın sınırlı sayıda ürün için yapıldığı ve ürünün görüntüsünün Samsung'un adı geçen modeliyle aynı olduğu belirtildi.
Ayrıca, "iade koşulunun sadece paketin içinden başka ürün çıkarsa" mümkün olduğu da söylendi. Yani, ürünü bir kez aldığınızda artık geri vermek mümkün değildi. Ancak, 2 yıllık garantisi sayesinde sıkça tamire götürülebilecekti.
Yani bir kere ürüne sahip olunca içinden çıkılmayan sorunlar yumağı ardı ardına gelecekti. Ulaşılabilecek bir adres de olmadığı için telefon trafiği yaşanacak ve en sonunda ‘lanet’ okunup ürün çöpe atılacaktı.
Dolayısıyla ben ucuz kurtuldum. Umarım başkalarının da canı yanmadan devletin kurumları bu yönteme bir çözüm bulur.
Â
Â
Â