Kar yağışları sanal siparişleri patlattı

Güncelleme Tarihi:

Kar yağışları sanal siparişleri patlattı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2012 09:42

Yoğun kar yağışı nedeniyle sokağa çıkmakta zorlanan vatandaşlar mutfak alışverişini sanal ortama taşıdı.

Haberin Devamı

Türkiye genelinden 40 adet market zincirinin bir araya gelerek kurduğu www.tummarketler.com adlı ortak alışveriş portalına gelen siparişler, kar yağışıyla birlikte yüzde 150 oranında artış gösterdi.

Proje sorumlusu Sebahattin Gündoğdu, kar yağışıyla birlikte özellikle gıda siparişlerinde yüzde 60 artış olduğunu belirterek, "Özellikle İstanbul’da sanal ortamdan veya call center aracılığıyla aşırı bir talep aldık.

Kar yolları kapatınca markete gitmekten çekinen vatandaş alışverişini kapıya istedi. Normal zamanlarda ortalama günde 500 sipariş gelirken, kar yağışıyla birlikte günde bin 500 ile 2000 civarında sipariş almaya başladık. Özellikle elektrikli ısıtıcı, temel gıda maddeleri, temizlik malzemeleri, kar zinciri ve eldiven kaşkol gibi ürünlere yoğun talep oldu. Talebi karşılamak için üye marketler servis personeli ve stok artışına gitti" dedi.

FİYAT AYNI TUTULDU

Özellikle İstanbul'da bir haftadır aralıksız yağan kar yağışı nedeniyle vatandaşların sokağa ve araçları ile trafiğe çıkmakta zorlandığına işaret eden Gündoğdu, bu nedenle vatandaşların günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını karşılamak üzere sanal alışverişe ağırlık verdiğini kaydetti. Kar yağışı nedeniyle önceki günlerle karşılaştırıldığında internet üzerinden verilen sipariş sayısında yüzde 150 oranında bir artış yaşandığını vurgulayan Gündoğdu, sanal mağazadaki fiyatların, üye marketlerin raf fiyatları ile birebir aynı olmaları dolayısıyla insanlar internetten siparişi tercih ettiğini söyledi. Gündoğdu, bir haftalık kar yağışı süresince gıda ürünlerine yüzde 60, temizlik ürünlerine yüzde 20 ve elektrikli ısıtıcı, eldiven, bot gibi kışlık ürünlerde de yüzde 20 oranında sipariş artışı yaşandığını kaydetti.

PROJESİ 150 ŞUBEYE ULAŞTI

Haberin Devamı

Perakende sektöründe artan rekabete karşı yerel marketlerin sanal ortamda bir araya geldiğini ifade eden Sebahattin Gündoğdu, şunları söyledi:

"İlk başta 12 marketle yola çıkan projemiz bugün 40 markete ulaştı. Proje kapsamında kurulan Call Center ve www.tummarketler.com adlı sanal pazara gelen siparişleri tüketicinin kapısına götürüyoruz. Marmara bölgesi merkezli başlayan proje yakın zamanda Anadolu’ya açılarak, tüm yerel marketleri sanal alışveriş çatısı altında toplamayı hedefliyor. Zincir mağazalarla birlikte şu anda 150 mağaza sayısına ulaştık."

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!