Güncelleme Tarihi:
İPEKYOL, Machka ve Twist markalarını çatısı altında bulunduran Ayaydın Miroglio Group’un Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, sanal alışverişin çok daha önemli noktalara ulaşacağını belirterek, “İki yıl önce Trendyol’a ortak olmadan ve ürün vermeden önce iki gece düşündüm. İki yılda çok büyük rakamlara ulaştı. 50 bin dolara aldığımız yüzde 15’lik payımızı ortaklar arasında yer alan Amerikalı fona parça parça 12 milyon dolara sattık. 120 mağazanın toplamının bir günlük cirosuyla Trendyol’un bir günlük cirosu aynı. E-ticarette yolumuza ‘1 varmış 1 yokmuş’la devam edeceğiz” dedi.
Ürün vermeye devam
Ayaydın, şunları anlattı: “İki yıl önce Trendyol’u kuran arkadaşım kapımı çaldı. ‘Şirketi kurduk ama ürüne ihtiyacımız var’ dedi. Bu işin tutacağını ancak kimsenin inanmadığını söyledi. İlk başta ben de inanmadım ama ürün verdim. Sonra tüketici alışkanlıklarını inceleyince kafama çok yattı. 120 mağazamızın günlük ortalama cirosu 450 bin TL. Trendyol’da sattığımız ürünlerin günlük cirosu da bununla aynı. Ortaklığımızı bitiriyoruz. Ürün vermeye devam edeceğiz. Markanın değer kazandığı dönemde elden çıkarmak istedim. Yeni şirket kurduk, yolumuza ‘1 varmış 1 yokmuş’ ile devam edeceğiz.”
Ayakkabıda çok iddialıyız
Türkiye’de ayakkabı sektöründe açık olduğunu vurgulayan Ayaydın, şöyle konuştu: “Deri ayakkabı üreterek konfeksiyondaki kadar iddialı olacağız. Suni deri değil gerçek deri ayakkabı üreteceğiz. Ayakkabıları ilk etapta İpekyol mağazalarında vitrine koyacağız. Daha sonra ayakkabı mağazaları açacağız. Biz tüketicilerimizden gelen talep ve sektörde gördüğümüz boşluk üzerine ayakkabıda da var olmaya karar verdik. Ayakkabı bizim işimizin bir parçası. Konfeksiyonda hiçbir markanın kendi üretim tesisi yok. Ayakkabıda da üretim yapacağız.”
012’de temkinli ilerleyecek
2011 yılını yüzde 30 büyüme ile kapattıklarını belirten Yalçın Ayaydın, 2012’de ise biraz daha temkinli ilerleyeceklerini söyledi. Tekstildeki indirim sezonunun uzamasının kârlılığı azalttığına işaret eden Ayaydın, şunları dile getirdi: “Biz artık yabancı markalarda sezonu erken açıyoruz. Bir aydır yazlık ürün satıyoruz. Şu anda ciromuzun yüzde 5’ini yazlık ürünlerden sağlıyoruz. Ocak ayında ciromuzun yüzde 20’sini yazlık ürünlerden elde etmeyi planlıyoruz.”
Ajda Pekkan bize mayo tasarlayıp mankenlik yapacak
Yalçın Ayaydın, Ajda Pekkan’ın hazırladığı koleksiyon için “Yaptığım en doğru işlerden biri oldu. Victoria Beckham’ı Diyarbakır’da kimse tanımaz. Ajda Pekkan için her yerde kuyruklar oluşuyor. Twist için mayo da tasarlayacak, giyip çekim de yapacak. Cirodan pay alarak çalışıyor. 2011’de bizden 1 milyon TL almış olacak” dedi.
Avrupa’dan marka almayı düşünmem
KRİZ nedeniyle batan Avrupalı markalara ilgi gösteren Türk şirketlerine aceleci olmamaları uyarısında bulunan Yalçın Ayaydın, şu değerlendirmeyi yaptı: “Avrupa’daki batan markaları alanlara şaşırıyorum. Bu firmalar sadece isim haklarını veya markalarını satmıyorlar. Fabrikayla birlikte işçilerini ve kira kontratlarını bile devralmak zorundasınız. Bunun da bedeli ağır. Avrupa’da işe eleman almak onu evlat edinmek gibi bir şey. İngiltere’de 2 mağazam vardı. 10 yıllık kira sözleşmesi yapmıştık. Kapatmak istedik. 1 yıl mücadele ederek 3 yıllık kirayı geri alma hakkı kazandık, bunu yerimize kiracı bularak sağladık. Ödediğimiz 3 yıllık krediyi içerde bırakıp döndük.”