Güncelleme Tarihi:
ÜNLÜ moda dergisi Vouge’un düzenlediği ve bu yıl ikincisi yapılan Fashion Night Out (FNO), Nişanaşı Abdi İpekçi Caddesi, Bağdat Caddesi ve İstinyePark alışveriş merkezinde 15 Eylül’de gerçekleşecek. Geçen yıl 650 bin kişinin katıldığı ve 6 saatte 50 milyon dolar ciro yapılan etkinlik bu yıl hem ziyaretçi sayısında hem de ciroda yüzde 20 artış bekliyor. Modanın en büyük alışveriş partisi olarak anılan FNO sayesinde yarın gece 780 bin ziyaretçi ve 60 milyon dolar ciro hedefleniyor. Nişantaşı, Bağdat Caddesi ve İstinyePark olmak üzere, İstanbul’un üç farklı bölgesinde yer alan bine yakın mağaza, 570 marka gece yarısı 24.00’a kadar açık olacak. Gece boyunca mağazalardaki etkinliklere, tasarımcılar, ünlüler, modeller, moda editörleri ve perakende sektörünün önde gelen isimleri katılacak. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Tescilli Markalar Derneği’nin (TMd) de desteklediği alışveriş partisi FNO, alışveriş-moda ve eğlenceyi tek gecede birleştirmeyi hedefliyor. İstinyePark’ın ortaklarından Orjin Grup Yönetim Kurulu Eş Başkanı Zafer Yıldırım, etkinliğin tanıtıldığı toplantıda “Geçen yıl bu organizasyon yapıldığında 100 bin kişi geldi. Aslında bir yerden sonra saymayı bıraktık. Yıl başında bile öyle kalabalık görmemiştim. Etkinlikler, küçük hediyelerle, bu alışverişin, perakendenin bayramlaşması
gibi” dedi.
Partinin ustalık dönemi
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, geçen yıl ilk acemi olduklarını belirterek, “O halimizle bile 50 milyon dolar ciro yaptık. Bu yıl yüzde 20 artış bekliyoruz. FNO, İstanbul’un moda merkezi olması için önemli. Bu yıl ustalık dönemi” dedi. AMPD Başkanı Mehmet Nane ise bir anısını paylaştı: “Geçen yıl Fashion Night Out’un ardından İstinyePark’ta dolaşırken Mustafa Taviloğlu’na rastladım. Bana ‘Gelecek yılki etkinliğe hazırlanıyoruz’ dedi O böyle diyorsa bu maya tutmuştur. Bu yıl hem katılım daha yüksek olacak hem de katılanlar daha yaratıcı işler yapacaklar.”
TMd Başkanı Füsun Çevikel Kuran da, FNO’un yabancı markaların bildiği etkinliğe uyum sağlamakta avantaj yaşadığını söyledi.
FNO ekonomisi (2010)
Altı saatte 650 bin kişi ağırladı.
Günlük ziyaretçi sayısı yüzde 500 arttı.
Perakendeciler 50 milyon dolar ciro yaptı.
Günlük cirolarda yüzde 20-530 arası artış yaşandı.
Lüksün devleri sahneye çıkıyor
Brandroom: Alışverişlerde Nicole Farhli imzalı bileklik, Elie Tahari imzalı atlet veya kolye, Chloe makyaj çantası, Longchamp cüzdan ve ajanda hediye ediyor.
Beymen Blender: İstinye Park ve Nişantaşı mağazalarında alışverişe şampanyalar eşlik edecek. Erenköy’de bir de canlı müzik var.
Burberry: Çikolatalı fasalis ve şampanya ikram edecek, indirim ve özel hediyeler sunacak.
Hermes: Vitrine hiç çıkarılmayan bir çantayı sergileyecek.
Louis Vuitton: Özel davetlilere duruma uygun gizemli partiler tasarladı.
Moschino: Geceye özel tasarım bir alışveriş çantası ile katılıyor.
Miu Miu: Geceyi tasarladığı özel çantalarla renklendirecek.
Prada: Hazırladığı özel ürün, gecenin düzenlediği diğer ülkelerle birlikte İstanbul’da da satışa sunulacak.
Tod’s: Milano’dan Roma’ya, Lizbon’dan Atina ve Moskova’ya tüm dünyada çok özel bir anahtarlık tasarımıyla gecede yerini alacak.
Hangi marka neler vaat ediyor
Avon: Bağdat Caddesi’nde Türkiye 2011 yüzü olan Azra Akın’la sevenlerini buluşturuyor.
Aydın Saat: Bir saat alana bir Hip Hop saat hediye edecek.
Bally: Çekilişle 160. yılına özel koleksiyonundan bir çanta hediye edecek.
Derimod: Yüzde 20 indirim uygulayacak. İkinci ürüne yüzde 50 indirim sunacak!
H&M: Kendi tişörtünüzü tasarlayabileceksiniz.
Lacoste: Bağdat Caddesi ve Nişantaşı mağazalarında yüzde 20 indirim var. İstinye Park mağazasında ise Pascal Nouma ile fotoğraf çektirip, imzalattırmak mümkün.
MaxMara: Nişantaşı ve İstinye Park mağazalarında 60 yıllık sergisi düzenliyor.
Park Bravo: Atık kağıtlardan yaptığı aksesuarları satacak, gelirlerini bir yardım kuruluşuna bağışlayacak.
Pelinli: Bütün ürünlerde yüzde 15 indirim yapılacak. 1000 TL ve üzerine ise pırlantalı bileklik hediye verilecek.
Rowenta: Saç uzmanları saçlarınızı şekillendirecek
Saat&Saat: Özel stil danışmanlığı hizmeti sunuyor.
Teknosa: Bahar Korçan ve Moda Tasarımcıları Derneği’nin elektronik atıklardan yarattığı tasarımları sergileyecek.
Tommy Hilfiger: İstinyePark’ta thestylebyme.com sitesinin kurucusu Ceylan Atınç stil danışmanlığı yapacak.