Geciktiren prezervatif yaradı Türkiye Avrupa 6’ncısı oldu

Güncelleme Tarihi:

Geciktiren prezervatif yaradı Türkiye Avrupa 6’ncısı oldu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 06, 2011 00:00

Türkiye’de her geçen yıl prezervatif pazarını ‘geciktiricili’ ve ‘ince’ ürünler büyüttü. 2010’da 65 milyon liralık büyüklüğe ulaşan Türkiye prezervatif pazarı bu ciroyla Avrupa 6’ncısı olurken, Eczacıbaşı Girişim Pazarlama Direktörü Gelincik Onan, “Türkiye’de 2010’da 76 milyon 500 bin prezervatif satıldı. Sürekli tüketici araştırmaları yapıyoruz. Bu araştırmalarda en çok karşımıza ‘Bana bir şey olmaz’ mantığı çıkıyor” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE prezervatif pazarı yeni ürünlerle 65 milyon liralık büyüklüğe ulaşırken, Türkiye bu rakamla Avrupa 6’ncısı
oldu. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de 76.5 milyon
adet prezervatif tüketildiğini açıklayan Eczacıbaşı Girişim Pazarlama Direktörü Gelincik Onan, “Sektörde 40 marka bulunuyor. Onlarca çeşit ürün var. Son dönemde geciktiricili ve ince ürünler pazarı canlandırdı” dedi. Gelincik Onan, şöyle konuştu: “Geçtiğimiz yıl Türkiye’de yaklaşık 76.5 milyon adet ve
7.2 milyon paket prezervatif satıldı. 2010 senesini Okey markası olarak, ciroda yüzde 63’lük pazar payı ile kapattık. Pazarda hem adet hem de ciro payında tüm bölge ve kanallarda çok güçlüyüz.”
Hedef yüzde 12 büyüme
Pazardaki büyüme rakamlarının iki haneli olması için yeni ürünler piyasaya sürdüklerini de açıklayan Gelincik Onan, şöyle devam etti: “Pazar yılda ortalama yüzde 2-3 büyüyor. Bunun yeterli olmadığını düşünüyoruz. Çünkü genç nüfusa sahip bir ülkenin pazarı daha hızlı gelişmeli. Bunun için yeni ürünler piyasaya çıkarıyoruz. Yaptığımız araştırmalar sonucu son 3 senede ürün ailemize cinsel hazzı artırmaya yönelik 6 yeni ürün ekledik. Bunlar da pazarın büyümesini sağlıyor. Bu yıl sonunda pazarın yüzde 12 büyüyeceğini tahmin ediyoruz.”
Pazarda İtalya lider
Türkiye’nin ciro büyüklüğüne göre 6’ncı sırada yer aldığı Avrupa prezervatif pazarı listesinde lider ülke İtalya oldu. Geçtiğimiz yıl İtalya 83.4 milyon Euro’luk pazar büyüklüğüne ulaştı. İtalya’yı 73.4 milyon Euro’luk pazarla İspanya, 64.8 milyon Euro ile Almanya takip etti. Türkiye ise 65 milyon lira (30.8 milyon Euro) ile Yunanistan, Romanya, İsveç ve Hollanda gibi ülkeleri geride bıraktı.
Bana birşey olmaz
Türkiye’de prezervatif kullanan tüketici profili hakkında da bilgi veren Eczacıbaşı Girişim Pazarlama Direktörü Gelincik Onan, “Sürekli tüketici araştırmaları yapıyoruz. Bu araştırmalarda en çok karşımıza ‘Bana bir şey olmaz’ mantığı çıkıyor. Bunu değiştirmemiz gerekiyor. Türkiye’de en çok prezervatif kullanan kesimin yaş aralığı 18-35. Tüketim ise yaz aylarında önemli ölçüde artıyor” dedi.

Haberin Devamı

Yüzde 65’i marketlerde satılıyor

Haberin Devamı

SON dönemlerde prezervatif satışlarının önemli bir kısmını süper marketlerin yaptığını söyleyen Eczacıbaşı Girişim Pazarlama Direktörü Gelincik Onan, satış noktalarını şöyle sıraladı:
Satışın yüzde 65’i süpermarketlerde gerçekleşiyor.
Ürünlerin yüzde 30’luk bölümü eczanelerde satılıyor.
Yüzde 5’lik kısım diğer satış noktalarında yapılıyor.
Marmara Bölgesi pazarın yüzde 45’ini oluşturuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!