Güncelleme Tarihi:
Carrefoursa Genel Müdürü Jacabo Caller ise, geçen yıl Türkiye’den ihracat başladıklarını belirtirken, “Türkiye’de 3 önceliğimiz yatırım, istihdam ve hizmet. Çünkü Carrefour uzun vadede Türkiye’ye inanıyor, güveniyor” dedi.
2009’da rekor kırdık
Carrefoursa Genel Müdürü Jacabo Caller ile birlikte bir toplantı düzenleyerek Carrefoursa’nın 2010 yılı yatırım ve istihdam planları açıklayan Dinçer, “Genç, büyüyen bir nüfusumuz var. Kişi başına düşen harcanabilir gelirimiz hızla yükseliyor. Kentleşme oranı hızla yükseliyor. İşte bu sebeplerden dolayı Sabancı olarak perakendeyi portföyümüzdeki ana iş kollarından biri ve büyüme alanı olarak belirledik” diye konuştu. Carrefoursa marketlerinden yılda yaklaşık 90 milyon müşteriye hizmet verildiğini, modern perakendeciliğin Türkiye’de geleceğine inandıklarını aktaran Dinçer, şunları söyledi: “Carrefoursa tarihindeki en fazla açılışı 4 tane hipermarket ve 54 tane süpermarket olmak üzere 2009’da yaptı. Geçen yıl açılışlarda rekor kırdık ve toplam 26 hipermarket ve 160 süpermarkete ulaştık. Kriz yılında toplam 130 milyon lira yatırım yaptık. Ekonomiye katkımızı sürdürdük. Ciromuzu artırdık. Güçlü bilanço ve nakit pozisyonumuz koruduk. 650 kişiyi iş sahibi yaptık ve toplam çalışan sayımızı 7 bin 800’e yükselttik.”
1000 kişiye istihdam
Yatırımların büyüme,istihdam, iç tüketimde canlanma anlamına geldiğini vurgulayan Dinçer, “Biz de 2010 için iddialı planlar yapıyoruz” dedi. Dinçer, bu planları şöyle anlattı: “Bu yıl 17’nci yılımızı kutluyoruz. 2 hipermarket, 100 süpermarket açacağız. 110 milyon lira yatırım yapacağız. 1000 kişilik yeni istihdam yaratacağız. Gelecek yıllarda istihdamımız, yatırımlarımız katlanarak büyüyecek. Çünkü Sabancı olarak perakendeye dönemsel şokların ötesinde stratejik ve uzun vadeli olarak bakıyoruz.”
70 milyon Euro ihracat
Carrefoursa Genel Müdürü Jacabo Caller ise, Türkiye’ye çok inandıklarını kaydederek, “Carrefour’un Türkiye’de 3 önceliği yatırım, istihdam ve hizmet. Çünkü Carrefour uzun vadede Türkiye’ye inanıyor. Bu nedenle krize rağmen yatırımlarımıza 2009’da devam ettik” dedi. Türk üreticisinin ürünlerini Fransa, İspanya, İtalya ve Rusya’ya ihraç etmeye başladıklarını belirten Caller, “2009’da ihracattan 70 milyon Euro gelir elde ettik. Tekstil ve gıda dışı ürünlerin yanı sıra bu yılın hazirandan itibaren gıda ürünleri de Türkiye’den ihraç edilecek. Hedefte Orta Doğu ülkeleri var” dedi.
Organize perakende gelişiyor yine de kayıtdışı yüzde 80
ZORLU ekonomik koşullara karşın organize perakende sektörünün geçen yıl her biri 50 ile 100 milyon dolarlık yatırım gerektiren 26 alışveriş merkezi açarak, onbinlerce yeni istihdam yarattığını vugrulayan Haluk Dinçer, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu yıl da sektörün yüzde 20 büyümesini ve 30 yeni alışveriş merkezi açılmasının bekleniyor. Organize perakendedeki tüm gelişmelere rağmen Türkiye’de gıda harcamalarının yüzde 80’ini kayıtdışı oluşturuyor. Sektörün büyüklüğü halihazırda 208 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.”