ANKA
Oluşturulma Tarihi: Mart 04, 2009 16:38
Turkcell ile Avea arasındaki sınırsız tarife tartışmaları büyüyor.
Turkcell yaptığı yazılı açıklamada Avea’yı 55 TL’ye her yöne sınırsız konuşma tarifesiyle kendi şebekesinde doğru öngörü ve planlamayı yapamayarak abonelerine verdiği taahhütleri yerine getirememekle ve kullanıcılarını mağdur etmekle suçladı.
Turkcell Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlker Terzioğlu yaptığı yazılı açıklamada “ Bir tarife ya da kampanya çıkacağı zaman sonuçlarını öngörmek bir operatörün öncelikli görevidir. Operatörler, ilave bir kapasite ihtiyacı öngörülüyorsa, hem kendi şebekeleri hem de diğer operatörlerle aralarındaki ara bağlantı kapasitesi için planlama yapmak zorundadır. Bir operatörün diğer operatörlere hangi usul ve süre zarfında kapasite artırım talebinde bulunacağı, ara bağlantı sözleşmelerinde net olarak belirtilmektedir. Avea’nın şebekesinde doğru öngörü ve planlamayı yapamayarak abonelerine verdiği taahhütleri yerine getirmediği ve kullanıcıları mağdur ettiği açıktır” dedi.
“MİLYONLARCA DAKİKALIK KONUŞMA KAPASİTESİ VERDİK”
Açıklamada Turkcell’in, Avea’nın sınırsız tarifesiyle ilgili sorunları ilk olarak Avea’nın kendisinden değil, Avea müşterilerinin Turkcell’e ulaşan şikâyet başvurularından öğrendiklerini belirten Terzioğlu “Avea ise müşterileriyle yaşadığı bu sorun kontrolünden çıktıktan sonra Turkcell’e resmi olarak başvurup ilave kapasite talebinde bulundu. Tüm iyi niyetimizle elimizde bulunan uygun portların hepsini kullanıma açtık ve bunun sonucunda Avea’nın toplam talebinin yüzde 27’sini karşıladık. Bu artış, Turkcell büyüklüğündeki bir operatöre gelen aramalar için milyonlarca dakika ilave kapasite anlamına gelir. Bundan sonra da Avea’ya ek kapasite yaratmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz” görüşünü ifade etti.
“AVEA KENDİ HATASINI TURKCELL’E YÜKLÜYOR”
Terzioğlu, Avea’nın yaptığı açıklamalarla kendi planlama hatalarından doğan sonucu Turkcell’e yüklemeye çalıştıklarını gözlemlediklerini kaydederek açıklamasında şu görüşlere yer verdi:
“Şirketimizin ticari itibarını zedeleyecek bu tip açıklamaları rekabet etiğine aykırı buluyoruz. Avea’nın bu açıklamaları ile ilgili rahatsızlığımızı da BTK’ya resmi olarak ilettik.Şunu da belirtmek isterim ki Turkcell müşterileri, hem tüm Turkcell’lileri hem de diğer operatör abonelerini herhangi bir sorun yaşamadan arayabilmektedir. Bugüne kadar olduğu gibi bugün de Turkcell, şebeke ve kalitesinden ödün vermeyerek kesintisiz olarak müşterilerine hizmet sunmaktadır.”