Vodafone, 1.3 milyar TL yatıracak, fiyatta ’ölümcül indirim’ yapmayacak

Güncelleme Tarihi:

Vodafone, 1.3 milyar TL yatıracak, fiyatta ’ölümcül indirim’ yapmayacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 04, 2009 00:00

Vodafone Türkiye, 2009’da Türkiye pazarına 1.3 milyar TL yatırım yapacak. İngiliz Vodafone’un Türkiye’ye ’uzun vadeli’ baktığını söyleyen Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray, "Ancak pazarda rekabet önemli ölçüde fiyata kaydı. Bunun belli bir ölçüsü olmalı. Sektörün değerini kaybettirmeyecek şekilde rekabet etmeliyiz. Ölümcül bir fiyat rekabeti olmamalı" dedi.

2006’da Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’ndan (TMSF) Telsim’i 4.6 milyar dolara satın alan İngiliz iletişim devi Vodafone, 2009 yılında Türkiye pazarına 1.3 milyar TL’lik yatırım yapacak. Vodafone Türkiye’nin yeni CEO’su Serpil Timuray, Vodafone’un bugüne kadar Türkiye pazarına Telsim için ödenen miktar ile birlikte toplam 6 milyar dolarlık yatırım yaptığını söyledi. Türkiye GSM pazarında rekabet koşullarının iyileştirilmesi gerektiğini belirten Serpil Timuray, "Bu sektör 2009’da da Türkiye ekonomisinin büyümesinde önemli lokomotif görevi görecek. Ancak pazarda rekabet önemli ölçüde fiyata kaydı. Elbette tüketici makul fiyatlarla GSM hizmeti almalı. Ancak bunun da belli bir ölçüsü olmalı. Fiyat rekabetinde belli bir makuliyet sınırı, sektörün geleceği için önemli. Sektörün değerini kaybettirmeyecek şekilde rekabet etmeliyiz. Ölümcül bir fiyat rekabeti olmamalı" dedi.

Uzun vadeli bakıyoruz

Vodafon’un dünyada 290 milyon abonesi ile 67 ülkede faaliyet gösterdiğini, bu ülkelerin 27’sinde doğrudan yatırım yaptığını belirten Timuray, şöyle konuştu: "Bu 27 ülkeden biri de Türkiye. 2008 yılında dünya GSM pazarı yüzde 5 büyürken, 31 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşan Türkiye iletişim pazarının büyümesi yüzde 20 oldu. Vodafone’un Türkiye’deki 2 yıllık performansına baktığımız zaman bazı parametrelerde başarı sağlayamadığını görüyoruz. Ancak Vodafone buna rağmen Türkiye pazarına yatırımı kesmedi. Çünkü Vodafone, bu pazara uzun vadeli bakıyor. 2009’da 1.3 milyar TL’lik yatırım yapacak. Bu miktara, 3N (3’üncü Nesil) için ödenecek B tipi lisans bedeli de dahil."

Vodafone’un önümüzüdeki dönemde Türkiye’de büyük bir vizyon değişikliği yapacağını belirten Serpil Timuray, "Bu değişim 3 aşamalı bir plan olacak. İlk aşamada, markamıza yatırım yapacağız. Vodafone markasının Türk tüketicisi tarafından tercih edilen bir marka yapmak için reklam ve tanıtıma ağırlık vereceğiz. İkinci aşamada, müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik 5 aşamalı bir plan uygulayacağız. Üçüncü aşamada ise, yüksek performanslı bir yönetim organizasyonu kuracağız. Özetle, 2009 yılı Vodafone Türkiye için komple yenilindiğimiz ve yeni bir başlangıca imza attığımız yıl olacak."

Performansımız izleniyor

Vodafone’un Türkiye yatırımının Türkiye’ye yatırım yapacak diğer büyük yabancı sermaye grupları tarafından da izlendiğini belirten Timuray, "Bu nedenle, Vodafone Türkiye’nin performansı, Türkiye pazarına yatırımı düşünen bu sermaye grupları tarafından da dikkatle izleniyor" dedi.

Vodafone’un marka bilinirliği Telsim’le aynı

VODAFONE’nun Türkiye pazarında da çok iyi bir marka olduğunu söyleyen Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray, "Telsim ile Vodafone markasının bilinirliği şu anda aynı. Yani Türk tüketicisi Vodafone markasını henüz tam olarak tanımıyor. Bu konuda önemli yatırımlarımız olacak. Reklam sloganımızda kullanılan ’anı yaşa’, global reklam kampanyamızdan bir alıntı. Ancak bu slogan çok doğru yapılmış bir Türkçe çeviri değil. Reklam ajansımızın değiştirilmesi de dahil bir çok seçeneği değerlendiriyoruz" dedi.

Engelliler için özel tarife var

ENGELLİLER için de özel tarife ve uygulamaları olduğunu belirten Serpil Timuray, önümüzdeki dönemde engelli kullanıcılar için yeni ürünlerin devreye gireceğini belirtti. Vodafone Türkiye’nin planları arasında, duyma engelliler için cep telefonlarına takılan özel bir kulaklık sistemi, görme kaybı yaşayanlar için ekran karakterlerini büyüten ve yine Symbian işletim sistemli cep telefonlarında kullanılabilecek ve cep telefonu menulerindeki herşeyi sesli olarak kullanıcısına okuyabilen bir yazılım da bulunuyor. Serpil Timuray, abone olurken ’engelli’ olduğunu bildirenlerin, arayan kişiye, "Aradığınız abonemiz duyma engelli olduğu için lütfen kendisi ile SMS kullanarak iletişim kurunuz" şeklinde bir uyarı gönderildiğini söyledi.

900 mağazaya çıkıp 500 ek istihdam sağlarız

2009 yılında satış ve dağıtım ağını güçlendireceklerini belirten Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray, "2009 yılında toplam mağaza sayımızı 900’e çıkartıp, ek 500 kişilik istihdam sağlayacağız. Şu anda mağaza kanalımızda toplam 5 bin kişi çalışıyor" dedi.

Numara taşımada net 400 bin abone kaybettik

NUMARA taşıma uygulaması sonrasında 600 bin Vodafone abonesinin numaralarını diğer operatörlere taşıdıklarını, diğer operatörlerden de kendilerine 200 bin abonenin geldiğini belirten Serpil Timuray, "Numara taşımadaki net abone kaybımız 400 bin. Ben 2009 yılında abone kaybının durdurulabileceğini düşünüyorum. Türkiye’de abonelirin yüzde 55’i birden fazla sim karta sahip. Bu sektörde abone sayılarında hızlı düşüşler olabileceği gibi, hızlı artışların da olacağına inanıyorum" dedi.

3N ile birlikte Türkiye’de yarış yeniden başlayacak

VODAFONE’un dünyada 3N teknolojilerinde pek çok yeni ürün geliştirdiğini söyleyen Serpil Timuray, "3N’nin sektördeki oyuncular için yarış çizgisinin yeniden tespit edildiği bir aşama olacağına inanıyoruz. Uluslararası tecrübemiz ile burada çok başarılı olacağımıza inanıyorum" dedi.

Oksijen’de 200 Ar-Ge mühendisi çalışıyor

VODAFONE Türkiye, eski Telsim kuruluşlarından Oksijen’i de bünyesinde tutma kararı aldı. Oksijen, 2006 yılında yine TMSF’nin açtığı ihalede 9.2 milyon dolara Vodafone IT Teknolojileri tarafından alınmıştı. Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray, "Bu şirketi bünyemizde tutmaya karar verdik. Böylece, 200 mühendislik bir Ar-Ge kadromuz oldu. Bu kadro ile inovasyona ağırlık vereceğiz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!