Güncelleme Tarihi:
Bakanlar Kurulu dün 30 yaşın üzerinde olup vergi borcu gibi nedenlerle trafikten düşürülemeyen araçların hurdaya ayrılmasının kolaylaÅŸtırılmasına yönelik bir düzenleme yapılması kararı almÅŸtı. Bu karar otomotiv sektörüne destek olarak nitelendirilmiÅŸti.       Â
Â
Ancak Bakan Çağlayan, otomotiv sektörü için hazırlanan esas destek paketinin halen konomi Koordinasyon Kurulu'nda görüşüldüğü bilgisi verdi. Bunun Bakanlar Kurulu kararı ile ilgisinin olmadığının altını çizen Çağlayan, "Otomotiv hassas bir sektör. Bir düzenleme yapılacaksa söylenmez yapılır. EKK'da çalışma sürüyor. Dünkü karar 30 yaş üstü araçların temizlenmesine ilişkin bir karardır. EKK'daki çalışma ile bir ilgisi yoktur." dedi.
TEÅžVÄ°K YASASI UZATILIYOR
Öte yandan
Aysel ALP YAZIYOR |
Mayıs 2005'te yürürlüğe giren ve 49 ili kapsayan Teşvik Yasası, asgari 30 işçi çalıştırmak kaydıyla, yatırımcılara gelir vergisinde ve sigorta primleri işveren hissesinde indirim sağlıyor. Ayrıca enerji maliyetlerinde de indirim yapılıyor. Bu yasanın bir yıl uzatılması ile teşvikten yararlanan söz konusu yatırımcıların küresel kriz ortamında bu teşviklerin kalkacağı kaygısı da giderilmiş oluyor.
Uzun süredir üzerinde çalışılan ve teşvik sistemini sil baştan değiştiren yeni Teşvik Yasası ise bölgesel gelişmişlik farklarını ortadan kaldıracak şekilde dizayn edildi. Yeni yasada büyük yatırımlar ile kümelenmeye dönük ortaklıklar ve iş birliklerine özel teşvikler getirilecek.