Güncelleme Tarihi:
Fotoğraflar: İsa Çakır
- Yeni uçak alma planı krizden önce mi yapıldı?
Evet, bu kararı önceden vermiştik ve bizim filo programımız kapsamındaydı.
- Peki bu krizi gördükten sonra bir pişmanlık olmadı mı?
Yok hayır. Herhangi bir pişmanlığımız yok. Biz 70 yaşında bir şirketiz ve bu ileriye dönük bir yatırım programı.
- O zaman krize bir tür meydan okuma diyebilir miyiz?
Bence çok doğru bir algı değil. Sonuçta havacılık sektörü içerisinde ürün kalitesini artırıp fiyatlarını yönetebilen çok fazla havayolu yok. Bunu yapamayanlar için bir kriz durumu var ama yapabilenler için bir kriz söz konusu değil.
Türk Hava Yolları global piyasalarda yaşanan krize rağmen geçtiğimiz günlerde verdiği 105 uçaklık siparişle dikkat çekti. Eren GÜLER YAZIYOR |
Röportaj yarın da devam edecek...
THY için kriz yok. Biz büyümemize devam ediyoruz.
- Hiç mi tedirginlik yaratmıyor mevcut ortam?
"THY için kriz yok. Biz büyümemize devam ediyoruz." |
- THY için bir fırsat olacak mı?
Tabii. Bizim coğrafi konumumuz büyümemize çok yardımcı oluyor. Her değişiklik sektöre de etki yapar bize de yapar. Mesela akaryakıt fiyatları bu kadar yüksek olmasa veya ekonomi daralmasa daha iyi olurdu. Fakat biz bunları diğerlerine göre daha kolay yöneten bir şirketiz.
Global pazarda başarılı ve başarısız havayolları olacak. Başarısızlar bunu kriz, başarılılar da fırsat olarak algılıyor. Biz de global bir marka haline geldiğimiz için olayı bir kriz olarak algılamıyoruz. Daha önce yaptığımızı bir daha yapacağız ve rekabet alanında çalışacağız.
ABD'deki büyük havayolları zarar açıklıyor, bazılarının kârlarında büyük düşüşler oluyor. Biz onlara göre daha hareketli bir havayoluyuz, onlar doyuma gelmiş durumda. Bu bizim için bu önemli bir avantaj. Biz krizden ziyade avantajları konuşuyoruz.
- Yeni bir havayolu satın alma planı var mı?
" Biz krizden ziyade avantajları konuşuyoruz." |
- Petroldeki düşüş bilet fiyatlarını etkileyecek mi?
Akaryakıt gideri bizim toplam maliyetimizin yüzde 28'ini oluşturuyordu, yüzde 35'e kadar çıkmıştı. Şimdi tekrar yüzde 28'e geri gelecek. Bunun da muhakkak
yolcuya yansıması olacak.
- Ne zaman?
" Petrol fiyatlarındaki düşüş biletlere de yansıyacak. " |
Bir bilgisayar sistemi var ve bu sistem maliyetlre göre otomatik olarak fiyat ayarlıyor. O yüzden herhangi bir zaman fiyatlar düşecek diyemiyoruz çünkü her gün yeniden belirleniyor.
- Anadolujet nasıl gidiyor?
Anadolujet iyi gidiyor. Bu sonuçta farklı bir marka. Biz Anadolujet ile Ankara'yı çok ciddi bir merkez haline getirmek istiyoruz.
- Hedefiniz nedir?
"Bizim personelimiz bir hizmet personelidir, satıcı veya kasiyer değildir." |
- Anadolujet'te ikramlar para ile mi?
Yok hayır. Daha basit bir ikram var ama bu daha ucuz olsun diye değil, daha kısa uçuşlar olduğu için...
THY uçuş içinde satış yaparak personelini bir satış personeli haline getirmez. Bizim personelimiz bir hizmet personelidir. Uçuş emniyetinden sorumludur, satıcı veya kasiyer değildir.
- Doluluk oranları nedir?
Doluluk oranları yüzde 85. Aynı hatlara THY uçarken yüzde 65'ti.