Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında organize edilen ilk etkinliklerden biri olan Eğitim Teknolojileri Zirvesi (ETZ) başta öğretmenler olmak üzere, eğitim dünyasını yeni teknolojilerle tanıştırma hedefiyle yola çıktı. İlki 2014’te yapılan zirvenin koordinatörlüğünü Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Işıl Boy Ergül yapıyor. Bu yılki teması ‘Sihre Yolculuk’ olarak belirlenen zirvenin programında onlarca atölye, oturum ve konuşma yer aldı.
BİLAL TIRNAKÇI: KODLAMAYI MÜFREDATA ALDIK
Zirvenin açılışında konuşma yapan Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Bilal Tırnakçı, Fatih Projesi’nin eğitimde Türkiye’nin en büyük teknoloji yatırımlarından olduğunu söyledi. Projenin sadece Türkiye’de değil dünya çapında önemli olduğunu belirten Tırnakçı özetle şöyle konuştu:
“Fatih Projesi bir eğitim projesi değil, eğitime artı katma değer projesidir. Ülkemize kazanımları oldukça fazladır. Süresiz, sınırlı bir proje değil çünkü biliyorsunuz müfredatımız yenilendi. Şimdi içeriklerimizi güncelleyeceğiz. O anlamda üretimlerimiz devam edecek. Ülkemizin her noktasına Fatih Projesi öncü olmak üzere internet götürüyoruz. Türkiye coğrafyasını düşündüğümüz zaman bu yapılan yatırımın ne kadar büyük olduğunu anlayacaksınız. Edirne’deki öğrencimizle Hakkari’deki öğrencimiz eşit şartlarda olsun diye uğraşıyoruz. Bu da teknolojinin eğitime bu düzeyde katılımı ve bunun da üst düzey kullanımı ile mümkün olacak. Ekip ve bakanlık olarak bunun için çalışıyoruz. Artık müfredatımızda 4’üncü sınıftan itibaren kodlama dersleri var. Bunun için içerik yetiştirilmesi konusunda müdürlüğümüz iki yıldır çalışıyordu. Son müfredat içerisinde belli kademelerde derslerin içine yayarak, belli kademelerde zorunlu ders olarak müfredatımıza koyduk. Bununla çocuklarımızın sistematik düşünme kabiliyetlerini artırmayı düşünüyoruz. Çocuklarımızın bütün derslerde bir sebep sonuç içerisinde düşünmelerini hedefliyoruz. Yine müfredata sistem merkezli uygulamalar koyduk.”
45 ATÖLYE DÜZENLENDİ
Zirve ile ilgili Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Işıl Boy Ergül, “1.500 kişi katıldı. Bu zirve sayesinde teknoloji üretenleri, bunu en başta eğitimlerinde kullanması gereken öğretmenlerle bir araya getiriyoruz. 45 atölyede katılımcılar eğitim teknolojileri alanında son yaklaşımları öğrenme ve ürünleri görme fırsatı buldu. İlerleyen yıllarda da bunu sürdüreceğiz” dedi.
ETZ 2017’nin açılışında Aref Ghafouri ilüzyon gösterisi yaptı. Gün boyunca süren etkinlikte konuşmaların yanı sıra sanal gerçeklik, kodlama, STEM, oyunlaştırma gibi son yıllarda eğitimde ön plana çıkan konular da eş zamanlı 45 atölyelerde ele alındı. Atölyelere eğitimcilerle birlikte; öğrenci, okul yöneticileri ve sektör temsilcileri katılacak.
OYUN, YARATICILIĞI BESLİYOR
Zirvenin açılışında Minnesota Üniversitesi’nde endüstri tasarımı alanında çalışan Doç. Dr. Barry Matthew Kudrowitz, sınıfta yaratıcılık ve oyun konusunda bir sunum yaptı. İnsanların yaşı ilerledikçe yaratıcılıklarını kaybettiğini belirten Kudrowitz, “Araştırmalar farklı düşünme konusunda yaşımız artıkça becerilerimizi kaybettiğimizi gösteriyor. Yaratıcılığımız yaş aldıkça neden geriliyor? Çünkü çocukken daha fazla oyun oynuyoruz ve bunlar bizim becerilerimizi geliştiriyor. Sınıflarımızda daha çok oyun yer almalı. Öğrencilere altından kalabilecekleri mücadeleler sunan oyunlar oynatmalıyız” diye konuştu.
TÜRKİYE’DE DİPLOMA HÂLÂ ÖNEMLİ
ETZ 2017 bünyesinde medya paneline katılan Hürriyet Gazetesi Eğitim Müdürü Nuran Çakmakçı ise, Türkiye’de diplomanın hâlâ geleceği şekillendirme önemli olduğunu söyledi. Çakmakçı, “Türkiye’de yaklaşık 30 yıldır eğitim alanında gazetecilik yapıyorum. Eğitimle ilgili kafa yormam lazım diyerek bu alanla ilgili habercilik yapmaya karar verdim. Eğitim haberleri insanların dikkatini çekiyor ve değişim yaratabiliyor. Hep olumsuz yazmıyoruz. Ancak varolanı yazmazsanız kendinize saygınız kalmaz. Türkiye diplomanın önemli olduğu ülkelerden biri. Diploma hâlâ gençlerimizin geleceklerinin şekillenmesinde önemli bir rol oynuyor” dedi.