Güncelleme Tarihi:
“İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesinde görev yaparken Sayın Bakan tarafından 12 Mayıs 2006 tarihinde Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı olarak görevlendirildim. Aradan 21 ay geçtikten sonra onur duyarak sürdürdüğüm bu görevden ayrılıyorum. Sayın Bakan ile son bir ay içinde yaptığımız iki görüşme çerçevesinde böyle bir yol ayrımına geldik.
Bugün itibarıyla izne ayrılıyorum. Görevden ayrılmamla ilgili yazının Sayın Cumhurbaşkanı tarafından onaylanmasını takiben İstanbul Üniversitesindeki görevime geri döneceğim. Başkanlığım süresince 1926 yılında yüce Önder Atatürk’ün kurduğu bir Cumhuriyet kurumunu yönetmenin bilinciyle hareket ettim. Eğitim ve öğretim için öncülük yaptığım ve rol oynadığım her bir çalışmada ayrı bir mutluluk yaşadım. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı gibi yüce bir görevi yürütürken edindiğim tecrübeleri de kullanarak eğitim sistemimizin iyileştirilmesi için bundan sonra da çaba sarf edeceğim.
Talim ve Terbiye Kurulu’ndayken hedeflemiş olduğum bazı çalışmaların hayata geçirilmesinin bir eğitimci olarak takipçisi olacağım. Ayrıca kamuoyuna da eğitime yön verebilme konusunda rolünü daha iyi oynaması için yardım etmeye çalışacağım.
İki yıl önce beni bu göreve getirerek Türk Milli Eğitim Sistemi için belirli çalışmaları yapmamı sağlayan Sayın Bakan Doç. Dr. Hüseyin Çelik’e teşekkür ediyorum. Görev yaptığım süre içinde yardımlarıyla ve destekleriyle bana güç veren mesai arkadaşlarımı ve kamuoyunu hep şükranla hatırlayacağım. Yoğun ve yorucu geçen iki yıllık bir süreçten sonra Aileme daha çok zaman ayırabileceğim için mutluyum.”
Prof. Dr. İrfan Erdoğan’ın kamuoyuna yansımış olan bazı çalışmaları
• Ortaöğretim Programlarının Yenilenmesine, Sosyal Bilimler Liselerinin programlarının hazırlanması ve
Ders çizelgelerinin yeniden düzenlenmesi,
• 17. Milli Eğitim Şurası,
• Ortaöğretime Geçiş Sisteminin geliştirilmesi,
• Liselerde olgunluk sistemine dayalı bir anlayışa geçilmesi,
• 100’lük not sistemi, ortak sınavlar, sınavlarda asgari soru adeti, soruların dağılımı,
• Önceki yıllara dayalı notları gösteren Yeni karne modeli,
• İllerde Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili bir birimin kurulması,
• Öğretmen/Branş Dersliklerine Geçiş,
• Öğretimde Müzelerden ve Gazetelerden Yararlanma,
• Öğrenciyi ve Programı Anlamaya Yardımcı İlköğretim Veli Kılavuzunun hazırlanması, Batı Trakya’daki
Türk çocukları için ilk kez ders kitaplarının yazılması gibi belirli çalışmaların yapılmasına öncülük etti.
• Bir önceki dönemde daha çok Gazi Üniversitesi akademisyenleriyle çalışan Talim ve Terbiye Kurulu’nu
ODTÜ, Hacettepe, İstanbul Üniversitesi gibi büyük üniversitelere açtı ve alanlarında isim yapmış öğretim üyeleriyle çalıştı.
• Antalya’da düzenlenen bir konferansta “Bütün meslek liseleri kapatılmalıdır” diyerek kamuoyunun dikkatini çeken bir çıkış yaptı.
• Katıldığı birçok toplantıda Anadolu ve Fen Liselerinin sayılarının azaltılması gerektiğine değindi.
• Yeni Ortaöğretim Sistemine Geçiş Sisteminin yerleşmesiyle birlikte okulların merkez haline geleceğini ve dershanelerin sayısının azalacağını öne sürdü.
• Programlarda ve ders kitaplarında Atatürkçülük ile ilgili yer alması gereken konulardaki eksikliklerin tespiti ve giderilmesi için çalıştı.