Güncelleme Tarihi:
Öğrenme sürecinde öğrencilerin aktif şekilde yer alması ve kendisini özgüvenli bir şekilde ifade etmesi beklenir. O nedenle bu sistemde tartışmalar, münazaralar, takım çalışmaları, sosyal sorumluluk projeleri yoğun şekilde yer alır. Problem çözme ve karar alma becerilerinin geliştirilmesine önem verilir. Amaç, öğrencilere öğrenme tutkusunu aşılamaktır.
İngilizce ve öğrenilen diğer dillerde yapılan sunumlar, münazaralar, tartışmalar, sosyal etkinlikler ve sosyal sorumluluk projeleri okul yaşamında büyük yer tutar. Çok sayıda seçmeli ders alternatifi sunulması öğrencilerin bireysel hedef, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kendilerine en uygun programı oluşturmalarına fırsat verir. Öğrencinin bireysel özelliklerine verilen önem, üniversite hazırlık çalışmalarında da kendini gösterir. Üniversiteye hazırlık sistemi, “best fit”, yani öğrencinin kişilik, ilgi ve yeteneklerine “en uygun” üniversiteyi ve kariyeri seçmesi ilkesi üzerine kuruludur.
Akademik eğitimin yanı sıra sosyal etkinlikler
Okulda demokratik bir eğitim atmosferi hakimdir. Öğrenciler okulun yönetiminde, karar süreçlerinde söz sahibidir ve görüşlerine saygı gösterilir. Öğretmen, idareci ve öğrenciler arasındaki iletişim karşılıklı içtenliğe, saygıya ve özgür ifadeye dayanır. Öğrenciler kendi öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu üstlenir. Okulun kural ve beklentileri öğrencilerle ve velileriyle net şekilde paylaşılır ve bu doğrultuda davranmaları beklenir. İletişimde ve alınan kararlarda şeffaflık son derece önemlidir. Öğrencilerin, dış müdahalelere gerek duymaksızın öz-disiplin ile hareket etmeleri temel hedeftir.
Amerikan eğitim sisteminin temel amacı özgür düşünebilen, yenilik ve fark yaratabilen bireyler yetiştirmektir. Akademik çalışmaların yanı sıra sosyal etkinliklere de eşit derecede önem verilir. Amerikan eğitim sisteminden yetişmiş bir genç her şeyden önce özgüveni tam, ileri düzeyde iletişim becerilerine sahip, topluluk önünde düşüncelerini rahatça ifade edip tartışabilen, araştırma yapmayı
ve bilgiye ulaşmayı iyi bilen birey olur.
İnisiyatif alma ve liderlik etme gücüne sahiptir. Ayrıca yaratıcılığını verimli şekilde kullanmasına olanak verildiği için toplumda yenilik ve fark yaratan, genç yaştan itibaren kendi ayaklarının üzerinde sağlam durabilen kişiler olarak öne çıkarlar. Bu sistemden yetişen gençlerin önemli bir özelliği de, günümüz dünyasında çok gerekli olan, aynı anda birçok farklı işi etkili şekilde yapabilme yetisidir.
Her tür meslek alanını seçebilirler
Öğrencilerin sadece akademik çalışmalara kapanıp kendilerini sosyal etkinliklerden soyutlamaları arzu edilen bir durum değil. İkisini dengeli bir şekilde yapmaları istenir. Bunun için zamanı iyi kullanmayı bilmeleri, etkili çalışma becerilerine sahip olmaları ve aynı anda birden fazla işi yapabilme becerisini geliştirmeleri gerekiyor. Bütün bunların yanı sıra, eleştirel düşünme becerilerine, uluslararası bilince ve anlayışa sahip, analitik becerileri güçlü öğrenciler bu sistemde özellikle başarılı oluyorlar.
Çalışmalarını ve zamanını planlamak konusunda sürekli desteğe ihtiyaç duyan, dış motivasyona bağımlı öğrenciler bu sistemde zorlanabilir. Ayrıca sosyal anlamda da etkin olmayı seven ve bundan keyif alan öğrenciler bu sisteme daha yatkındır.
Öğrencilerin meslek seçimlerini belirli bir alanda yaptıklarını söylemek çok doğru olmaz. Her tür meslek alanını seçebilirler. Ama analitik ve eleştirel düşünmenin, yaratıcılığın ve var olanı sorgulayıp yenilik yaratma süreçlerinin yoğun olduğu mesleklerde başarılı olacakları söylenebilir. Örneğin Üsküdar Amerikan Lisesi mezunlarının büyük bir bölümü ( yüzde 40’ı) her yıl yüksek öğrenimde mühendisliğin çeşitli alanlarını tercih ediyorlar. İkinci sırada ise tıp ve hukuk yer alıyor.
Bu sistemden mezun olan öğrenciler geniş bir vizyona sahip oluyor. Önlerindeki geniş seçenekler arasında geçişler yapmaktan ve değişiklikten korkmazlar. Çok yönlüdürler. Hangi alanı seçerlerse seçsinler, mesleklerinin yanı sıra aynı anda farklı konularda aktif olarak görev almayı tercih ediyorlar.