Güncelleme Tarihi:
Kızılcahamam Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Kadir Yaman, mesleki eğitimde 3 boyutlu eğitimi Türkiye'de ilk başlatan kurum olacaklarını ifade etti.
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından desteklenen ve 196 bin avro bütçeli Leonardo Da Vinci-Yenilik Transferi "i3DVET" projesinin 2013'te başladığını, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde de projenin koordinatör okulu olduklarını anlatan Yaman, diğer ortak ülkelerin ise Macaristan ve Polonya olduğunu belirtti.
Projede, 3 boyutlu ders işlemek amacıyla özel bir sisteme ve tasarıma sahip laboratuvarın Macaristan'daki eğitimlerin ardından kurulduğunu bildiren Yaman, "Sinema salonu şeklinde tasarlanan laboratuvarda, öğrenciler derslerini 3 boyutlu olarak işliyorlar. Mesleki ve teknik eğitimde öğrenilmesi zor pek çok konu, bu teknoloji sayesinde kolay anlatılabilir hale geldi. Bu sayede, çok uzun süren konuların, çok kısa zamanda ve kalıcı şekilde, gerçeklik algısı oluşturularak öğrenmeleri sağlandı" dedi.
Mesleki ve teknik eğitim veren okullarda, bu eğitimin yaygınlaştırılması için ülke genelindeki öğretmenlere eğitimleri içeren bir projeyi Milli Eğitim Bakanlığına sunacaklarını da bildiren Yaman, "Bu eğitim yaygınlaştığı zaman, bu okullarda çok etkili öğrenmeler sağlanabilecek. Özellikle anlaşılması güç konularda bu tekniğin kullanılmasının büyük faydaları olacaktır" diye konuştu.
"Öğrenmede kalıcı ve hızlı bir süreç başlıyor"
İlçe Milli Eğitim Müdürü Burhan Aycan da okulda 3 boyutlu teknolojileri ilk defa başlatmanın mutluluğunu yaşadıklarını dile getirerek, bu eğitimlerin tüm Türkiye'de yaygınlaşmasıyla görerek öğrenmenin sağlanacağını ve böylece öğrenmede kalıcı ve hızlı bir sürecin başlayacağını söyledi.
Okulun Bilişim Teknolojileri Alanı Atölye Şefi Serkan Savaş da proje kapsamında Macaristan'da üç boyutlu teknolojiler ve materyaller üzerine eğitim aldıklarını anlatarak, daha sonra da Türkiye'ye gelerek okullarında bu teknolojinin uygulanması için alt yapı kurduklarını dile getirdi.
Üç boyutlu eğitim materyalleri hazırlayarak, öğrencilerin daha eğlenceli bir ortamda kalıcı öğrenmeleri için özel bir sınıf ortamı hazırladıklarını belirten Savaş, örnek derslere başladıklarını bildirdi.
Öğrencilerin yüzde 80'i memnun
Üç boyutlu teknolojinin mesleki eğitim öğrencileri üzerindeki etkisi üzerine bilimsel bir bildiri de hazırladıklarını aktaran Savaş, "Yaptığımız anketlerde, öğrencilerin yüzde 80 oranında bu teknolojiyi çok etkili buldukları ortaya çıktı. Gerek maliyet, gerekse imkanlar dolayısıyla sınıf ortamına getirilmesi mümkün olmayan materyallerin gerçeklik algısı yaratacak şekilde öğrenciye verilmesi, onların mesleklerine daha hazır bir şekilde mezun olmalarına katkı verecek" ifadelerini kullandı.
Öğrencilerden 3D yorumu
Söz konusu eğitimlerden önce derslerde öğrenilmesi gereken bazı konuları anlamakta güçlük çektiklerini ifade eden 10. sınıf öğrencisi Kemal Yılmaz, "Ancak bu eğitimden sonra daha iyi anladık ve notlarımız da daha iyi
gelmeye başladı. Derslerimiz de kolaylaştı" dedi. Yılmaz, derslerin bir sinema ortamı şeklinde gerçekleştiğinden arkadaşlarıyla iletişime geçerek daha keyifli ders işlendiğini söyledi.
Bir başka 10. sınıf öğrencisi Nazlı Yeresaçan ise parçaların hareket ve işlevlerini üç boyutlu ortamda kolayca öğrendiğini belirterek, özellikle sınavlarda bu üç boyutlu görüntülerin hatırlanmasının daha rahat olduğunu sözlerine ekledi.