Güncelleme Tarihi:
Rektör Prof. Dr. Recep Bircan, yaptığı açıklamada, su ürünleri fakültelerine iki yıldır öğrenci gelmediğini belirterek, "Bu yıl öğrenci bekliyorduk ancak maalesef geçen yıl olduğu gibi bu yıl da öğrenci kaydımız yok. Fakültemizdeki akademisyen arkadaşlarımızın öğrencileri yönlendirme amacıyla aylar önce Sinop ve çevre illerde büyük bir çalışma yapmasına rağmen yine de fakültemizi tercih eden bir öğrenci olmadı" dedi.
Diğer su ürünleri fakültelerinde de benzer durumların yaşandığına değinen Bircan, "Fakültemizde akademisyen olarak 34 öğretim üyesinin yanı sıra araştırma görevlilerimiz de var. Türkiye'de bulunan su ürünleri fakültelerinde oldukça fazla sayıda öğretim görevlisi mevcut. Gelecekte ne olur bilemiyorum ancak büyük bir ihtimalle yeni bölümlerin açılmaması, mevcut bölümlerin sayısı azaltılarak daha rantabl, daha verimli olabilecek bir seviyeye getirilmesi gerekmekte" diye konuştu.
Bircan, "Türkiye'deki su ürünleri fakültelerinin sayısını azaltmak lazım. Öğrenci mezun olduktan sonra istihdama bakıyor. Eğer çalışma imkanı sağlanabilirse, su ürünleri mühendislerinin meslek tanımı yapılabilirse, bunlara yetki ve sorumluluklar verilirse o zaman öğrencilerimiz bizi tercih edeceklerdir" ifadesini kullandı.
Ülke genelinde 24 civarında su ürünleri fakültesi ve su ürünleri bölümleri olduğunu anlatan Bircan, "Bu yıl üniversite sınavlarına giren yaklaşık 2 milyon öğrenciden 146'sı su ürünleri fakültelerini tercih etmiştir. Sinop gibi bazı fakülteleri de hiç öğrenci tercih etmiyor ve gelmiyor. Ülkemizin her tarafı deniz. Su ürünleri açısından 26 milyon hektar civarında bir su potansiyeline sahip ancak gerektiği gibi su ürünlerinden istifade edemiyoruz" dedi.
"Su ürünleri beslenme açısından da çok önemli"
Prof. Dr. Bircan, su ürünleri fakültelerinin az sayıda öğrencinin tercih yapması nedeniyle kapanması konusuna ilişkin şunları kaydetti:
"Bu konuda biz tek başımıza karar veremeyiz. Yetkili organlarımızın, Yükseköğretim Kurulu'muzun halledebileceği bir problem ancak fakülte sayımızı belli bir seviyeye indirerek bu sorunu çözebiliriz. Mesela su ürünleri fakültelerinde öğrenci sayımızın 130-140 civarında olduğunu düşünürsek fakülte sayımızı da azalttığımızda öğrencilerimiz bizim okullarımıza da gelecektir. Fakülteler makul bir seviyeye indirildiğinde daha verimli bir şekilde öğretim üyeleri olarak kaynaklarımızı da verimli kullanabiliriz. Bir potansiyel ve senelerin birikimi var. Su ürünleri sadece bir iş açısından değil, insanlarımızın beslenmesi açısından da çok önemli."