Güncelleme Tarihi:
GEMİ CAYIR CAYIR YANIYOR...
Adriyatik Denizi'nde Hırvatistan'ın Rovinj kasabası açıklarında bulunan “UND Adriyatik” adlı Türk yük gemisindeki yangın halen sürüyor. Yangına müdahale için Türkiye, İngiltere ve Hollanda'dan getirilen teknik elemanlar da devreye girdiler. Gemide bulunan 850 ton yakıt nedeniyle patlama olmasından veya çevre kirliliği yaşanmasından da endişe ediliyor.
Yakıtın 800 tonunun seyir için geminin deposunda bulunduğu, diğer 50 tonun ise yedek gemi mazotundan oluştuğu öğrenildi. Mürettebat ve yolcuların kurtarılmış olduğu gemide, halen 202 TIR da bulunuyor. Yanan Türk şilebinin içinde 10'u İzmir merkezli, biri Aydın merkezli olmak üzere 11 nakliyat firmasına ait TIR'lar da yandı.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Tamer Dinçşahin, Hırvatistan açıklarında seyreden Un Ro-Ro’ya ait “UND Adriyatik” isimli gemide çıkan yangının henüz söndürülemediğini, ancak gemide bulunan 22’si mürettebat 9’u şoför olmak üzere 31 kişinin helikopterlerle İtalya’nın Trieste kentine nakledildiğini söyledi. Türk gemisinden kurtarılan 22 kişilik mürettebat ile 9 yolcu, Icarus Palace adlı Yunan gemisiyle Trieste kentinden Venedik'e ulaştırıldı.
Hırvatistan Denizcilik Bakanlığının açıklamasında, "Und Adriyatik" adlı Türk şilebinden saat 05.00'te (TSİ 06.00) şilepte yangın başladığına ve Rovinj kentinin 13 deniz mili (24 kilometre) batısında Hırvatistan karasularıyla uluslararası sular arasındaki sınırda bulunduğuna dair alarm mesajı geldiği belirtildi.
Açıklamada, olay anında yakınlarda bulunan üç geminin, 22 kişilik mürettebat ve 9 yolcunun kurtarılması için şilebe yönlendirildiği, bir Yunan gemisiyle Venedik'e götürülen bu kişilerin iyi durumda oldukları kaydedildi.
Hırvatistan Denizcilik Bakanlığının açıklamasında, 193 metre uzunluğundaki şilebin İstanbul'dan Trieste'ye gitmekte olduğu belirtildi, şilebin yükü olan "tehlikeli madde" hakkında ayrıntı verilmedi.
Kurtarılan personelin ad ve soyadları şöyle:
Alaattin Yıldırım (Kaptan), İlan Arın (1.Zabit), Kerim Özdemir (2. Zabit), Serdinç Koç (3.Zabit), Halit Aydoğdu (Baş Mühendis), Murat Marangoz (2. Mühendis), Sezai Özkul (3. Mühendis), Yusuf Can Konya (4. Mühendis), Alaattin Cirat, (Elektrik Zabiti), Abdülkadir Öztürk (Gv Lost), Ramazan Mızrak, Süleyman Kaptanlar, Ferhat Alev (Usta Gemici), Gökhan Bağdaş (Gemici), Murat Çelik (Yağcı), Ersin Genç (Yağcı), Safak Karadavut (Yağcı), Halit Suiçmez (Yağcı), Haluk Bilican (Asçı), Rıza Azaklı (Kamarot), Fuat Celohıcak (Kamarat)
TIR'ların depoları patlayabilir
Türkiye'nin Trieste Başkonsolosu Enrico Samer, patlama ve çevre kirliliği olasılığının fazla yüksek olmadığını belirterek, “Edinebildiğimiz bilgilere göre geminin yakıt deposu patlamayı önleyebilecek nitelikte. Gemi yeterince açıkta. Yakıt, denize sızsa da toplamak çok zor olmayacaktır. Ancak TIR'ların benzin depoları patlamaya yol açabilir. Bu tür durumlarda öngörüde bulunabilmek zor” dedi.
Hırvatistan sahil güvenlik birimlerinin, yangın söndürme çalışmalarına destek verme amacıyla, Türkiye'den ve de İngiltere'den gelen teknik ekipler akşam saatlerinde yangın yerine ulaştılar. UN Ro-Ro İstanbul şirketine ait Türk yük gemisinin sigorta şirketinin ise yangın söndürme çalışmaları için Hollanda'dan teknik ekip gönderdiği öğrenildi.
Durum ciddiyetini koruyor
İtalyan Haber Ajansı ANSA'nın haberine göre ise Hırvatistan İçişleri Bakanı Berislav Ronceviç, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “durumun ciddiyetini koruduğunu” söyledi. Ronceviç, Istria'da yaptığı açıklamada, “Gemi şu an için henüz batmıyor. Denize yakıt ya da zehirli sıvı sızıntısı da yok. Bununla birlikte durum ciddiyetini koruyor” diye konuştu.