Oluşturulma Tarihi: Ağustos 03, 2007 00:00
İstanbul’un en önemli ulaşım güzergáhı Boğazici Köprüsü, 2004 yılında fırtına yüzünden çelik halatlarından birinin yerinden çıkması üzerine Japon uzmanlar tarafından "ultrasonik bakım"a alınmıştı.
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü de yapan Japon IPI şirketi uzmanlarının gerçekleştirdiği bakım çalışmasında köprü, hassas aletlerle test edilmişti. Uzmanların rahat çalışması ve taşıtların oluşturacağı titreşimden aletlerin etkilenmemesi için köprüde iki şerit kapatılmış, bu da işe gidiş ve dönüşte büyük zorluklar çeken vatandaşların tepkisine neden olmuştu.
DEPREME DAYANIKLILAR
Özellikle Kocaeli ve düzce depremlerinden sonra Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülürerinin durumu vatandaşlarda endişeye neden olunca bakıma alınmışlardı. Dönemin Bayındırlık ve İskan Bakanı Abdülkadir Akcan, Fatih Sultan Mehmet (FSM) Köprüsü’nün bakım-onarım çalışmalarının 3 ay süreceğini ve bunların zaten yapılmakta olan rutin işler olduğunu belirterek vatandaşları rahatlatmıştı. Akcan, "Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ndeki bakım-onarım çalışmasının depremle ilgisinin olup olmadığı" yönündeki soruya, "Bu çalışmaların sismik güçlendirmeyle ilgisi yok. FSM Köprüsü 9 şiddetinde bir depremi rahatlıkla kaldırabilecek bir köprüdür" diye açıklamada bulunmuştu.