İSTANBUL/LONDRA(ANKA)
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 22, 2007 10:58
İstanbul’daki reklam panolarına bikini reklamlarının alınmaması, dünyayı da şaşırttı. İngiliz Guardian gazetesi, yasağın Avrupa Birliği’ni hedefleyen bir ülkeden çok "İran tonunda bir eylem gibi" olduğu değerlendirmesinde bulundu.
İstanbul’daki reklam panolarına bikini reklamlarının alınmaması, dünyayı da şaşırttı. İngiliz Guardian gazetesi, yasağın Avrupa Birliği’ni hedefleyen bir ülkeden çok "İran tonunda bir eylem gibi" olduğu değerlendirmesinde bulundu.
Gazetenin İstanbul’da bulunan muhabiri Helena Simith tarafından kaleme alınan haberde, “Türkiye’deki İslamcı merkezli yetkilileri rahatsız eden son şeyin bikini olduğu” ifade edildi. Haberde, daha önce alkol yasağı getirilmesi yönündeki “beceriksiz bir girişimin” ardından şimdi de İstanbul’daki belediye yetkililerinin, gözlerini mayo reklamlarına diktiği belirtildi.
Gazete geçen hafta ortaya çıkan yasağın, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın ortamı yumuşatma çabalarına karşın mayo üreticileri arasında büyük bir tepkiye yol açtığını da vurguladı.
“AKP’NİN GİZLİ GÜNDEMİ İNANCINI GÜÇLENDİRDİ”
Gazete, yasağın Avrupa Birliği’ni hedefleyen bir ülkeden çok "İran tonunda bir eylem gibi" olduğunu yazdı. Gazete ayrıca, AKP’nin gizli bir İslami ajandası olduğu düşüncesindeki kesimin, bu yasakla düşüncelerinin kanıtlandığı görüşünde olduklarını vurguladı.
Haberde, Nelson mayolarının sahibi Moris Eskinazi’nin “Daha önce hiç izin almamız gerekmezdi. Başvurduğumuzda bizim ahlaka aykırı resimler kullandığımızı belirttiler” dediği aktarıldı. Eskinazi, kendilerine resimlerin AB standartında olmadığı ve
trafik kazalarına neden olabileceğinin söylendiğini kaydetti.
Guardian gazetesi, Türkiye’de geçen haftalarda milyonlarca Türkün sokaklara dökülerek, Hükümetin günlük yaşamdaki din etkisini arttırma çabalarını protesto ettiğini yazdı.