Blogger’ların Davos’u

Güncelleme Tarihi:

Blogger’ların Davos’u
Oluşturulma Tarihi: Mart 02, 2013 00:00

İşadamlarının zirveleri olur da blogger’ların olmaz mı? Abant’ta bir tür Davos toplantısı yaptılar ve yeni çağın yayıncılığında neler yapacaklarını tartıştılar.

Haberin Devamı

Bumerang, Türkiye’nin 25 bin üyeli en büyük blogger ağı. Hürriyet bünyesindeki Bumerang ile Pepsico geçen hafta Abant’ta ‘İyi İçerik Kampı’ adında bir kamp düzenledi. Kampa katılan blogger’lar cevaplarını aradıkları soruları hep birlikte tartışma ortamı buldu: Nasıl daha iyi içerik üretirler? Nasıl etkili olurlar? Nasıl para kazanırlar?
Kimi henüz yolun başında, kimi blog dünyasında alıp başını gitmiş blogger’lara iyi blog yazmanın sırlarını sorduk. Özgehan Omağ (omactivities.blogspot.com), Nilüfer Türkoğlu (hippikiz.com), Ahmet Emin Şensoy (rahatyazar.com), Hakan Yıldırım (boomersmag.blogspot.com), İrem Özer (kuyruksuzucurtma.com) yanıtladı.

İyi blog yazmanın 15 sırrı

1. İyi içeriğin olmazsa bir çöpsün! İnternetteki içerikler çok hızlı tüketiliyor. Her zaman yeni ve iyi içerik üret.
2. İstikrarlı ol.
3. İçeriğin içindeki bilgilerin kaynağını mutlaka belirt.
4. Bilginin doğruluğundan yüzde 100 emin ol.
5. Kullandığın içerikle nefret olgusu yaratma. Yapıcı bir eyleme teşvik et. Nefret toplumları yaratmanın kimseye faydası yok. İşe yarar, toplum için yaratıcı ve onarıcı ol.
6. Aceleci olma. Yazdıklarını yayımlamadan önce en az üç-dört kez tekrar oku.
7. Yazım kurallarına dikkat et. Türk Dil Kurumu en iyi dostun olsun!
8. Üslubun olsun.
9. İyi bir tasarımla ortaya çık.
10. Haber dilinden çok, birinci tekil anlatımlar okuyucu ve takipçileri etkiliyor. Yazı stilini belirle.
11. Bırakılan yorumlara mutlaka cevap ver.  Ziyaretçilerini asla hafife alma.
13. Cebinde her daim yeni bir yazı, görsel, video vs hazır olsun.
14. Yazdıklarını daha fazla insanla paylaşmak için sosyal medyayı mutlaka kullan.
15. Yukarıdakilerin tümü realist sırlardı. Biraz da romantik ol! Oku, araştır, gözlem yap, hayal kur.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!