Güncelleme Tarihi:
TERÖR ve seçim atmosferinin hakim olduğu ‘kayıp yıl’ 2015’i geride bırakarak yeni yıla, yeni bir hikaye ile başlamak isteyen Türkiye, yurtiçinde ve uluslararası arenada tanıtım atağına kalkıyor. Bölge ülkelerle yaşanan sorunlar nedeniyle mevcut pazarları büyütmek, yeni ihracat pazarlarına ulaşmak ve daha fazla doğrudan yatırım çekmek amacıyla Türkiye ilk kez, endrüstriyel potansiyelini vurgulayan ulusal ve uluslararası bir tanıtım kampanyası hazırladı. 5 dilde hazırlanan reklam filmlerinin yanı sıra, yazılı ve görsel medya kuruluşlarına Türkiye’nin başarı öykülerinin yer aldığı içerik sağlanacak. İngiltere, Fransa, İtalya, Rusya ve Körfez Ülkelerinin önde gelen gazetelerinde, o ülkelerin gazetecilerinin kaleme aldığı Türkiye ile ilgili haberler hazırlanması sağlanacak.
HEM DOĞUYUZ, HEM BATIYIZ
‘Gücü ve potansiyeli keşfedin’ sloganın belirlendiği uluslararası kampanyada, ‘Biz hem Doğuyuz, hem Batıyız, tüm dünyaya Türkiye’de büyük bir birleşme teklifinde bulunuyoruz’ mesajı verilecek. Dün Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından resmen başlatılan kampanyanın ulusal mesajı ise, ‘Türkiye yeni logosuyla, yeni hikayesini yazıyor, gücünü ve potansiyelini keşfet’ şeklinde belirlendi. Yurtiçine dönük kampanyada tüm kesimlere Türkiye’nin yeni hedeflerini ve bu tanıtım atağını sahiplenmeleri çağırısı da yapılıyor. Davutoğlu, iş dünyasının oldukça geniş katılımı ile gerçekleşen ‘Türkiye Markası’ toplantısında, iş adamlarına öz güvenli olmaları çağrısı yaptı.
ÖZ GÜVEN DEVRİMİ YAPTIK
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen ‘Türkiye Markası’ toplantısındaki konuşmasında Davutoğlu, “Öz güven bana göre kendi gücünü, kendi imkanlarını, kendi sınırlarını keşfetmektir ve en büyük ihtiyacımız, en büyük güç kaynağımız öz güvenimizdir. 13 yılda gerçekleştirdiğimiz birçok büyük devrimlerin arkasındaki en büyük devrim öz güven devrimidir” dedi. Türkiye gibi bir ülkeyi tanıtmanın kolay ve böyle bir ülke adına konuşmanın gurur verici olduğunu ifade ederek, “Bizim kültürümüze değmemiş medeniyet yoktur. İpek Yolu’ndan bugünkü enerji hatlarına, ulaşım koridorlarından büyük küresel ekonomik networklere kadar her yerde Türkiye var ve küresel ekonominin merkezinde de yine Türkiye olacak. Dünyaya kapanmayacağız, dünyaya açılacağız. Dünyaya açılırken de kimliğimizi, ait olduğumuz toprağın o derin kültürünü büyük bir onurla temsil edeceğiz” ifadelerini kullandı.
TURİZMCİYE TEŞVİK MÜJDESİ
RUSYA’yla yaşanan sorun nedeniyle ortaya çıkan gelişmelerden turizm sektörünün ve üreticilerin olumsuz etkilenmemesi için bazı tedbirler alındığını hatırlatan Davutoğlu, şöyle konuştu: “Rekabet gücümüzün korunması için 2015 yılının başında, şubat ayında birtakım tedbirler zaten almıştık. Bağımsız Devletler Topluluğu’nda bulunan 8 ülkeden 400 binin üzerinde turist getiren seyahat acentelerine verilen teşvikleri 27 ülkeye çıkardık. Vatandaşlarımızın Schengen bölgesine seyahatlerinde 2016 tarihi itibariyle vizeden muaf olmaları çerçevesindeki çalışmalarımızı ve gerekli yasal düzenlemeleri sürdürüyoruz. İnşallah Avrupa’ya vize muafiyeti önümüzdeki yıl en geç ekim ayında devreye girecek.”
2016 DAHA DA ZOR OLACAK
EKONOMİ Bakanı Mustafa Elitaş, her kesimin her vatandaşın Türkiye’nin markasının tanıtılmasına katkı sağlaması gerektiğini belirterek şunları söyledi: “Zor bir süreçten geçtik. Bizim hesaplarımıza göre 2015 yılının 10 ayında kur endeksli 11 milyar dolarlık bir ihracat eksikliğimiz ortaya çıkacak ama miktar bazında baktığımızda yüzde yaklaşık 1.5 ihracat artışı olduğunu görüyoruz. 2016 daha da zor olacak. O nedenle Türkiye’nin zenginliklerini dünyaya anlatabilmek için sürekli koşmamız artık özelliklerimizle ön plana çıkmamız gerekiyor.”
BİLİNİRLİK VE BEĞENİLİRLİK
KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Mahir Ünal, da bakanlık olarak diğer paydaşlarla birlikte önümüzdeki süreçte güçlü bir tanıtım kampanyasına başlayacaklarını belirterek, “Dokunmadığımız, kendimizi ifade etmediğimiz insan kalmasın diye bir seferberlik başlatacağız. Bizim kendimizi doğru ifade etmemiz, bizim algılanma biçimimizle, bizim kendimizi algıladığımız şekil arasındaki makası kapatmamız gerekiyor. Bilinirlik değil beğenilirlik konusuna odaklanacağız” dedi.
TÜRKİYE’NİN YENİ HİKAYESİ
TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de yaptığı konuşmada, “Türkiye yeni markasıyla hikayesini dünyaya anlatıyor. Amacımız, yeni markamızdan ve bu marka vesilesiyle başlattığımız küresel iletişim atağından ülke insanının haberdar kılınması ve deyim yerindeyse hayır duasının alınmasıdır” dedi.
DOĞAN GRUBU’NDAN TANITIMA DESTEK
DÜN başlayan Türkiye Markası lansmanı ile Türkiye’nin kanaat liderlerinden başlanarak ülke insanına tanıtımı amaçlanıyor. Ayrıca gelecek haftadan itibaren bazı şirketler Türkiye’nin yeni markasıyla kendi ürün ve markalarını birleştiren reklam kampanyaları yapacaklar. Kampanyaya Doğan Medya Grubu başta olmak üzere birçok medya kuruluşu, Türk Hava Yolları ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi de destek verecek.
‘MELEZ’ KAMPANYA
* İlk kez Türkiye’nin endüstriyel potansiyeline odaklanılan bir tanıtım kampanyası hazırlandı.
* Türkiye’nin yeni markası “Turkey Discover the Potential” (Türkiye’nin gücünü keşfet) kampanyası, TİM öncülüğünde Ekonomi Bakanlığı himayesi ve Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkıları ile gerçekleşiyor.
* Ulusal ve uluslararası bacağı olan kampanyanın uluslararası bütçesi Ekonomi Bakanlığınca, yurtiçi bütçesi ise TİM tarafından karşılanıyor.
* Hem reklam hem de medyada haber hazırlanması şeklinde kurgulanan kampanya bu açıdan ‘melez bir kampanya’ olarak tanımlanıyor.
* 1 Aralık’tan itibaren İngilizce, Almanca, Faransızca, İtalyanca ve Arapça hazırlanan reklam filmleri çeşitli ülkelerde yayınlanmaya başlandı.
* Türkiye için de bir filmin hazırlandığı kampanyadaki tüm filmleri Öteki Film çekti. Senaryo ise TİM tarafından oluşturulan iş dünyası ve akademisyenlerin hazırladığı yönlendirmeyle şekillendi.
* Kampanya kapsamında İngiltere’de Daily Telegraph, Fransa’da Le Figaro, İtalya’da Corriere Della Sera, Almanya’da Dei Welt ve Rusya’da da Pravda ile Konmersant gazetelerinde Türkiye ile ilgili özel ekler hazırlanacak.