Güncelleme Tarihi:
Bahçeşehir Üniversitesi Kreatif Endüstriler Merkezi Direktör Yardımcısı Volkan Aytar, son 10 yılda eğlence mekanlarına giden tüketici gruplarının daha çok çeşitlendiğini söyledi. URU Group ve Bahçeşehir Üniversitesi Kreatif Endüstriler Merkezi işbirliğince yapılan “Türkiye Kültür, Sanat ve Eğlence Trendleri Araştırması”nın sonuçları basın toplantısıyla açıklandı. Araştırmada çıkan sonuçları anlatan Volkan Aytar, son zamanlarda üst ve orta gelir grubunun yanı sıra etnik-dinsel grupların da kendi eğlence tarzlarını yarattıklarını belirtti. Özellikle İstanbul’da kendine has bir eğlence modelinin olduğuna işaret eden Aytar, İstanbul’un dünya trendlerini izlemekte çok başarılı olduğunu, kentin küresel ve yerel tarzları harmanladığını kaydetti.
EĞLENEN KİTLE ÇEŞİTLENDİ
Yaptıkları araştırmaların sonucunda Ankara, Eskişehir, İzmir ve Bodrum’un eğlencede kendilerine model olarak İstanbul’u seçtiklerini ifade eden Volkan Aytar, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Eğlence mekanlarına giden tüketici grupları çeşitlendi. Farklı arka planlara sahip insanlar, daha çok eğlence mekanlarında bir araya gelmeye başladı. Bu anlamıyla eskiden kutuplaşma varken şimdi sosyal kaynaşma daha çok gözlemleniyor. Sosyo-ekonomik konum, gelir düzeyi, statü, etnik, dinsel, yaşam tarzı farkları ile tüketici grupları giderek daha çok çeşitlendi. Üst ve orta gelir grupların yanı sıra kadınların, gençlerin ve muhafazakalarların daha sık ve özgüvenle eğlence hayatına girmeleri de en önemli dönüşümler arasında sayılıyor.”