Güncelleme Tarihi:
Ankara'da toplu taşıma hizmeti veren EGO otobüsleri günde ortalama 400, ayda 10 bin kilometre yol yapıyor. 2 bin araçlık filonun her ay katettiği mesafe yaklaşık olarak 20 milyon kilometreye ulaşıyor. Dünyanın ortasından geçtiği varsayılan Ekvator'un toplam uzunluğu 40 bin 76 kilometre. Kaba hesapla EGO'nun otobüsleri her ay ekvator çevresinde atılan 499 tura eşit mesafede yol alıyor.
EGO Genel Müdürü Necmettin Tahiroğlu'nun verdiği bilgilere göre, otobüsler her 45 günde bir bakıma alınıyor. Araç kimliği sayesinde bir otobüsün hangi arızaları verdiği, ne zaman bakıma alındığı, bakımda hangi işlemlere tabi tutulduğu, parça değişimi yapılıp yapılmadığı, hangi parçaların değiştiği, bakımın hangi personel tarafından yapıldığı, bakımın maliyeti ve bir sonraki bakımının yapılacağı tarih gibi süreçler kontrol altında tutulabiliyor.
YERLİ MALI METROBÜSLER TRAFİĞE ÇIKTI
Yeni merkez Macunköy'e
Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, aynı anda 48 otobüsün hizmet alabileceği Türkiye’nin en büyük bakım-onarım atölyesini Macunköy'de inşa etti. Macunköy 2. Bölge Müdürlüğü sahasında bulunan eski hangarları, kendi kaynaklarıyla atölyeye çeviren EGO, yakın bir zamanda Hipodrom Caddesi üzerindeki mevcut yerinden taşınacaklarını açıkladı. EGO Genel Müdürü Necmettin Tahiroğlu, yeni atölyelerde otobüs bakım ve onarımlarını daha hızlı, güvenli ve ekonomik bir şekilde yapacaklarını söyledi.
Elektornik bakım
Vatandaş memnuniyetini en üst seviyede tutarak giderleri azaltmak ve gelirleri artırmak amacıyla çalışmalarını sürdüklerini dile getiren Tahiroğlu, dünyanın en büyük doğalgazlı ve çevreci filosuna sahip olduklarının altını çizerek şunları söyledi:
“Ankaralılara toplu taşımayı cazip kılmak için var gücümüzle çalışıyor, sürekli yeni projeler uyguluyoruz. Filomuzdaki bin 140 tanesi doğalgazlı yaklaşık 2 bin araç, her gün trafiğe çıkıyor. Bir otobüs ortalama günde 400, ayda 10 bin kilometre yol gidiyor. Dolayısıyla her 45 günde bir otobüslerimiz bakıma alınıyor. Araç kimliği sayesinde bir otobüsün hangi arızaları verdiği, ne zaman bakıma alındığı, bakımda hangi işlemlere tabi tutulduğu, parça değişimi yapılıp yapılmadığı, hangi parçaların değiştiği, bakımın hangi personel tarafından yapıldığı, bakımın maliyeti ve bir sonraki bakımının yapılacağı tarih gibi süreçleri rahatlıkla takip edebiliyoruz. Atölyedeki merkezi sistem ile tek bir noktadan tabancalarla yağ, yakıt, hava ikmali sağlayabiliyoruz.”