Güncelleme Tarihi:
Son 5 yılda yurtdışında hızlı bir büyüme yakaladıklarını belirten Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “2004-2008 yılları arasında Victoria’s Secret’in tasarım ekibinin başında bulunan, son dönemde WGSN’nin tasarım ekibinin başındaki isim İsham Sordouk’u Koton’un tasarım ekibinin başına getirdik. 224 kişilik tasarım ekibimiz var.
2015 İYİ GEÇTİ
Perakende sektörü açısından 2015 yılının Avrupa ve Amerika’da iyi geçtiğini, son 2 yıldır Avrupa’da toparlanma yaşandığını anlatan Yılmaz Yılmaz, Türkiye’de yaşanan olumsuzlukların da perakende sektörüne yansımadığını, Koton’un 2015’i başarılı geçirdiğini söyledi. 2015 yılında yeni 83 mağaza açan Koton’un toplam mağaza sayısının 434’e yükseldiğini anlatan Yılmaz, şöyle konuştu: “Bunun 159’unu yurtdışı mağazaları oluşturuyor. 24 ülkede mağazalarımız var. Çalışan sayımız da 8 bin 500’e ulaştı. 2015 yılında Koton’un ürün gamına Koton Sport, renkli kozmetik ve Koton Baby de eklendi. Koton Sport için Ebru Şallı ile Partywear koleksiyonu için de Dilek Hanif’le yaptığımız işbirliğinden çok iyi sonuçlar aldık. Dilek Hanif’le hem koleksiyon satıyorsunuz hem de bunu Koton fiyatlarıyla yapıyorsunuz. Ulaşılabilir lüks için güzel bir çalışma oldu. Dünyaya da bakınca en hızlı moda markalarının büyüdüğünü görüyorsunuz. Koton da böyle. 5 sene evvel 50 metrekarelik mağazalar açarken, şimdi 3 bin metrekarelik mağazalar açıyoruz.”
2018 Koton’un 30’uncu yılı olacağını anlatan Yılmaz Yılmaz, “2018’de 700 mağazaya ve 5.5 milyar liralık ciroya ulaşmayı hedefliyor” dedi.
350 milyon liralık yatırım
KOTON Genel Merkezi’nin 2016’da İstanbul Kağıthane’ye taşınacağını belirten Yılmaz Yılmaz, “Koton 2016 yılında 350 milyon liralık yatırım yapacak. Bunun 180 milyon liralık bölümü perakende yatırımlarına olacak. Merkezimizi Kağıthane’ye taşıyacağız. 36 bin metrekarelik yeni genel merkeze 70 milyon lira harcadık” dedi.
Rusya’da sıkıntı yaşamıyoruz
KOTON’un 2015 cirosunun 2 milyar lira olduğunu anlatan Yılmaz Yılmaz, “Bu rakam franchiselarla birlikte 2.3 milyar liraya çıkıyor. 2016 yılındaki yüzde 55’lik büyüme hedefiyle çalışan sayısı da 12 bin 500’e çıkacak. 2016’da yeni kategorilerin etkisi devam edecek. Çocuk koleksiyonu genişletiliyor. Üretimidaha çok Türkiye’de yaptırdığımız için kurlardan etkilenmiyoruz. Şimdiye kadar Rusya mağazalarında da bir sıkıntı yaşamadık” dedi.